خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا:

تجمع اربعین، آغاز شناساندن ولی عصر به عالم است

امام جمعه بوئین زهرا گفت: تجمع اربعین بزرگترین گردهم آیی انسانی از آغاز خلقت است، بنا براین توجه جهانی را به خود جلب می کند و در پس این تجمع نیز هدف شناساندن امام زمان (عج) به جهان وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۲۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

حجت الاسلام زریه امام جمعه شهرستان بوئین زهرا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: در آیین اسلام و نزد پروردگار عدد 40 دارای ارزش ویژه ای است و به نوعی عدد تکامل محصوب می شود.

وی ادامه داد: برای مثال پیامبر ما در 40 سالگی مبعوث شدند و یا توبه حضرت آدم در چهلمین شب ندبه  مورد قبول پروردگار واقع گردید و نیز در اسلام تا 40 درب از شمال و جنوب و شرق و غرب همسایه محسوب می شوند و باید ارتباط با این افراد مورد توجه باشد، همچنین در بسیاری از روایات دوره های چله نشینی برای رسدن به کمال توصیه شده است.

زرینه تبیین کرد: در بین ائمه و معصومین، جز حضرت ولی عصر که در حیات می باشند تنها برای امام حسین(ع) اربعین می گیریم که خود این مطلب دارای پیام ها و اشارات مهمی می باشد.

امام جمعه بوئین زهرا اذعان کرد: در بین مردم عراق از سالیان دور پیاده رفتن به زیارت امام حسین در روز اربعین و یا عزادارای در این روز اهمیت بالاتری نسبت به روز عاشورا دارد و این مسئله برمی‌گردد به حدیثی از امام مجتبی(ع) که از نشانه های شیعه واقعی زیارت امام حسین در روز اربعین را عنوان کرده اند.

وی افزود: باید توجه داشت که اربعین عاشورای دوم  است چرا که همه دلها و توجهات که در طی این چهل روز درگیر واقعه عاشورا بوده اند حالا با آمادگی بیشتر جلب این موضوع شده اند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر درس های تبلیغی و فرهنگی اربعین بسیار مهم می‌باشد، در این روز نهضت عاشورا به بلوغ می رسد و اصلاح امت جد امام حسین(ع) و امر به معرف و نهی از منکر به معنای واقعی به بار می‌نشیند و رسالت پیام رسانی به زیبایی به بار می نشیند.

زرینه ببیان کرد: تجمع اربعین بزرگترین گرد هم آیی انسانی از آغاز خلقت است، بنا براین توجه جهانی را به خود جلب می کند و در پس این تجمع نیز هدفی نهفته است.

وی با اشاره به پروسه ظهور منجی عالم بشرت توضیح داد: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می نمایند و بر دیوار کعبه تکیه می زنند، 5 بار پیاپی خود را ینگونه معرفی می کنند که فرزند حسین(ع) هستند و منتقم خون ایشان می باشند، لذا جهانیان باید جد آن بزرگوار را بشناسند تا بتوانند به جانب امام مهمدی(عج) بشتابند.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: لذا بخشی از اهمیت تجمع اربعین شناساندن ولی عصر(عج) به حهانیان است و چه زیباست که در این مرحله هر کسی با هر توانی که دارد نقش ایفا کند.

وی مطرح کرد: می بینیم که هر سال نسبت به سال گذشته مردم بیشتری در این پیاده روی شرکت می کنند، حال آنکه شرایط کشور عراق که سیک کشور داعش زده هم هست به واقع گنجایش این حجم حضور را ندارد، در واقع تنها عشق به امام حسین است که این حضور را و این شور را توجیه پذیر می نماید.

حجت الاسلام زرینه با بیان این نکته که پیاده روی اربعین بزرگترن کار فرهنگی اعصار است یادآور شد: دشمن در جبهه کفر بی کار نمی نشیند همان طور که انتقام پیاده روی 5 میلیون نفری مردم نیجریه را از شیخ زکزاکی و شیعیانی که در حسینیه بقیهالله بودند گرفت، با این حال امسال گفته می شود که مردم از بیش از 70 کشور دنیا در این تجمع شرکت می کنند.

وی در پایان گفت: همه اینها نشان می دهد که بستر سازی ها به خوبی انجام شده است و تا ظهور منجی عالم بشریت این رویه شناخت ادامه می یابد، ان شاء الله که مه علاقه مندان بتوانند بهره کافی را ببرند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار