امام جمعه موقت هرات راهپیمایی بزرگ اربعین را فرصتی مناسب برای ارائه بحث‌های فرهنگی جهت آگاهی و شناخت مردم نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) دانست.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۸۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛ خطیب موقت نماز جمعه هرات با اشاره به مراسم با عظمت اربعین گفت: پیاده روی اربعین، باعظمت‌ترین واقعه‌ای است که در بین مسلمانان برگزار می‌شود و همایش میلیونی اربعین حسینی دارای سه نکته مهم است که همگان بخصوص جهان اسلام باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام محمودی افزود: عاقبت بخیری انسان، گفتمان جهانی شدن اسلام و گفتمان مهدویت در جهان از مهمترین پیام های اربعین امام حسین (ع) است.

وی فرصت اربعین را برای ارائه بحث‌های فرهنگی جهت آگاهی و شناخت مردم نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بسیار مناسب دانست و خاطرنشان کرد :باید از ظرفیت میلیونی اربعین برای شناخت و ترویج مهدویت استفاده کنیم.

خطیب نماز جمعه هرات افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران باید زمینه حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را بسیار ارزن و یا حتی مجانی فراهم و صدا و سیما نیز بسیاری از برنامه های خود را معطوف به این مراسم عظیم نماید.

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

خطیب نماز جمعه هرات با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: جهان اسلام باید درزمینه علم و مطالعه راه انبیا و اولیا خدا را در پیش بگیرد و با یک برنامه جامع و هدفمندی خود را از عقب ماندگی نجات دهد.

وی با بزرگداشت روز علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآنی گفت: قرآن کتاب جامع و راهگشا برای تمام مسلمانان جهان است ولی متاسفانه در جهان اسلام زیاد به آن توجه نمیشود.

امام جمعه موقت هرات، راز بحران ها و چالش های دنیای کنونی جهان اسلام را دور بودن جهان اسلام از معارف نورانی اهل بیت (س) برشمرد.

محمودی در ادامه با اشاره به انتخابات آمریکا، روی کار آمدن ترامپ را بزرگترین زلزله سیاسی کنونی جهان عنوان و اظهار داشت: انتخاب ترامپ به عنوان یک فرد غیر سیاسی در آمریکا سرآمد چالش و بحران زیادی درجهان است.

وی افزود: ترامپ یک فرد کاملا غیر سیاسی و نا آشنا به دیپلماسی و فنون سیاسی است و اگر مشاورانش او را کنترل نکنند قطعا جهان را با یک چالش و بحران اساسی مواجه خواهد کرد .

خطیب نماز جمعه هرات گفت: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا زنگ خطر را در حوزه های اقتصادی و زیست محیطی به صدا در اورده و در آینده نه چندان دور سازمان تجارت جهانی و دیگر سازمان های مرتبط را تحت تاثیر قرار داده و دنیا و جهان غرب را با یک چالش و بحران اساسی درگیر خواهد کرد.

محمودی افزود: ترامپ درموضع گیری های قبل از انتخابات درباره برجام مطالبی را عنوان کرد که باید بگوییم این حرفها بزرگتر از دهان ترامپ است و باید بداند که قرارداد های برجام و نظیر آنان با آمریکا نیست که این دولت بخواهد آن را نقص یا قبول کند.

وی افزود: باید به آمریکاییها بگوییم این نحوه سخن گفتن مربوط به قرن نوزدهم است و ایرانی که هم اکنون با آن روبه رو هستند یک کشور مقتدر و ابرقدرت در جهان است، که با تکیه بر ایمان و روحیه انقلابی جوانانش جلوی هر گونه تجاوز و ظلم و ستم خواهد ایستاد.

حجت الاسلام محمودی در پایان از آمادگی ستاد عتیات و عالیات شهرستان برای جمع آوری کمک های مردمی برای برگزاری هرچه بهتر همایش بزرگ پیاده روی اربعین خبر داد و خاطر نشان کرد: مردم میتوانند برای ارائه كمكهاي نقدي و غيرنقدي به مسجد بنیاد صدوق و دفترامام جمعه شهرستان مراجعه کنند.

ارسال نظرات