امام جمعه موقت رشت گفت: فتنه مانند دشمنی است که باید همواره در مقابل آن بیدار باشیم و تا زمانی که موفق نشدیم ریشه بی ‌بصیرتی، قانون گریزی و وابستگی به کفار را بخشکانیم نمی‌توانیم فتنه را از یاد ببریم. متاسفانه برخی درباره سران فتنه فرافکنی می کنند.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۷۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، تقوا را موجب حفظ دیانت و انسانیت دانست و اظهار کرد: کلید رسیدن به تقوا توجه به حلال و حرام و جهاد اکبر در درون است و انسانی که به خود نهیب نمی زند، تقوا ندارد.

وی با بیان اینکه ذهن می‌تواند تقوا را در خود بپروراند، جاده تقوا و ایمان را لغزنده دانست و افزود: تاریخ نشان می دهد افراد در آخرین لحظات حیاتشان نیز دچار لغزش می شوند و از ایمانشان دست برمی دارند لذا باید همواره از دین و ایمانمان مراقبت کنیم تا به تقوا و رستگاری برسیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین و حال و هوای معنوی منطقه، اضافه کرد: زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین عنایت و توفیق الهی است و امام زمان(عج) به جریان زلال و حیات ناب پیاده روی اربعین نظر دارد. عاشقان و محبان امام حسین(ع) در روز قیامت سربلند هستند.

وی امام حسین(ع) را مظلوم کربلا دانست و تصریح کرد: فرهنگ زیارت یک فرهنگ ناب است و اینکه وهابی‌ها زیارت را زیر سئوال می‌برند قصد جلوگیری از ایجاد فضای روحانی انسانی با اهل بیت را دارند، اما هر روز این پیوند عمیق‌تر می‌شود و پیاده روی اربعین نشان دهنده این امر است.

حجت الاسلام پوررضا با اشاره به اینکه امروز مردم منطقه تشنه اسلام ناب هستند، گفت: اکنون در روسیه تعداد مساجد از 300 مسجد به بیش از 8 هزار مسجد افزایش یافته است و مردم به دنبال اسلام ناب هستند.

وی با تسلیت درگذشت روحانی آزاده و مبارز و شجاع حجت‌الاسلام شجونی، گفت: شیخ شجونی برای دفاع از اسلام و انقلاب سختی زندان رژیم طاغوت را تحمل کرد و یار و همراه امام و رهبری و از وفاداران ولایت بود.

این کارشناس دینی کتاب و کتابخوانی را مایه آرامش روحی و روانی دانست و تصریح کرد: انسان کتابخوان از سطحی‌نگری خارج می شود و تفکرش قوام پیدا می‌کند لذا باید کتاب‌های ارزشمند خواند. متاسفانه با توجه به سهل الوصول بودن تهیه کتاب، وضعیت کنونی جامعه در کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب در خانواده و جامعه قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تحولات سیاسی جامعه در ماه های پایانی دولت ها، افزود: مخالفت ها و موافقت ها باید با عملکرد دولت باشد و نباید از مرز انصاف چه در مورد دولت فعلی و چه در مورد دولت های گذشته خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه در مقابل همدیگر ایستادن هدف شیطان است، عنوان کرد: توجه به عملکردها اصل وحدت اسلامی و انقلابی بودن است و تخریب اشخاص به شادی دشمن می‌انجامد. گیلان در تمام دولت‌ها آسیب بسیاری دیده است، اما باید به خاطر دفاع از دولت‌ها از انصاف خارج نشویم.

حجت الاسلام پوررضا ارتباطات با کشورهای حاشیه دریای خزر را قابل قدردانی دانست و متذکر شد: این امر امنیت و اقتدار کشور را بالا می‌برد و موجب ارتقای سطح علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور می شود، اما باید زمینه انتقال فرهنگ غنی کشور را ایجاد کنیم و در این کار از فعالان فرهنگی بهره ببریم.

وی بر زنده نگه داشتن فتنه تاکید کرد و یادآور شد: فتنه مانند دشمنی است که باید همواره در مقابل آن بیدار باشیم و تا زمانی که موفق نشدیم ریشه بی ‌بصیرتی، قانون گریزی و وابستگی به کفار را بخشکانیم نمی‌توانیم فتنه را از یاد ببریم. متاسفانه برخی درباره سران فتنه فرافکنی می کنند.

امام جمعه موقت رشت ولایت فقیه را از اصول اصلی نظام دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز پدیده شوم فتنه را از خاطر نمی‌برند و در مقابل فتنه گران کوتاه نمی‌آیند. افرادی که امروز از فتنه حمایت می کنند چرا زمانی که فتنه گران شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی سر می‌دادند حرفی نزدند؟ لذا باید فتنه را تبیین کنیم.

وی با اشاره به وضعیت برجام بعد از انتخابات آمریکا، گفت: آمریکا هنوز چهره استکباری و سلطه‌گری خود را در دنیا دارد و لذا ملت ایران به برجام توجه نمی کند بلکه به نیروی جوان، متدین و متفکر در داخل کشور دل بسته است و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را به آتش می کشیم.

ارسال نظرات