علمای اهل سنت کردستان با صدور بیانیه‌ای جنایات اخیر و حادثه تروریستی شهر سامرا مبنی بر شهادت جمعی از مسلمانان شیعه و سنی در این شهر را محکوم کردند.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۶۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این بیانیه آمده است: استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل، سال‌هاست که با پراکندن بذر نفاق و کینه‌توزی بین مسلمانان، در پی دستیابی به ثروت‌ها و چپاول منابع مالی و فکری جهان اسلام بوده و هر بار با مکری تازه، مناطق اسلامی را به آشوب کشیده و با همین فتنه‌افکنی، افکار عمومی را از تمرکز به جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین مظلوم منحرف می‌سازند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: اقدامات گروه تروریستی داعش در هتک حرمت به مقدسات اسلامی و کشتار وحشیانه مردم مسلمان عراق، پس از شکست‌های پی در پی‌شان از ملت و دولت مقاوم سوریه و عراق، نشان از آن دارد که ارباب ظلم و جور، این بار چراغ فتنه را در شهر سامراء کشور مسلمان عراق روشن ساخته است.

این بیانیه می‌افزاید: گروه تروریستی داعش بوسیله نوکران داعشی خود و برخی دولت‌های وابسته و مرتجع منطقه، ضمن اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، چهره‌ای زشت از اسلام را در معرض دید افکار عمومی جهان قرار می‌دهند تا به خیال خود، از نفوذ نور اسلام در جان‌های شیفته بشریت جلوگیری کنند.

در این بیانیه آورده شده است: لذا، ائمه جمعه و جماعت، علما، مدرسان و اعضای شوراهای افتاء و روحانیت منطقه کردستان، جنایات اخیر مبنی بر شهادت جمعی از مسلمانان اهل سنت و شیعه شهر سامراء را شدیداً و قویاً محکوم ساخته و ضمن شناخت هرچه بیشتر فتنه‌های استکبار، به حبل‌الله المتین که همان اتحاد و انسجام حول محور اسلام عزیز است چنگ زده و با همدلی و خروش علیه متجاوزان تکفیری، سرزمین‌شان را از لوث این اشرار تکفیری و تروریست‌های اجیر شده پاک ساخته و به فضل و نصرت الهی امیدوار باشند، چرا که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

ارسال نظرات