کودکان 3 تا 6 ساله کهگیلویه و بویراحمد با هدف کاهش معلولیت غربالگری می شوند.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۵۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه این طرح در نقاط صعب العبور استان از ابتدای سال و در بقیه نقاط از آبان ماه شروع شده است گفت:بیش از 50 پایگاه ثابت و سیار برای اجرای طرح غربالگری در  نظر گرفته شده که تا پایان سال این پایگاه آماده خدمت رسانی هستند.
باقر حسینی با اشاره به اینکه باید در این طرح حدود 46 هزار کودک 3 تا 6 ساله در استان غربالگری شوند افزود : تاکنون 5 هزار کودک در نقاط مختلف استان غربالگری شدند.
وی گفت:غربالگری کودکان در مناطق روستایی به صورت رایگان و در مناطق شهری به ازاء هر کودک مبلغ 25 هزار ریال از والدین دریافت می شود.
باقر حسینی افزود: با انجام غربالگری کودکانی که نیاز به عینک داشته باشند به مراکز تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان معرفی و عده ای دیگر که نیاز به انجام آزمایشات مجدد و عمل جراحی دارند با هزینه این اداره به بیمارستانهای طرف قرارداد بهزیستی در تهران و یا استان های همجوار اعزام می کنیم.
معاون پیشگیری بهزیستی کاهش معلولیت در استان را غربالگری شنوایی نوزادان بدو تولد برشمرد و گفت:به همین منظور تفاهم نامه ای با دانشگاه علوم پزشکی استان انعقاد شد تا کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مستقر در بیمارستان ها نوزادان را غربالگری شنوایی کنند.
ارسال نظرات