آمریکا در این فقر و خشونت در داخل و جنگ و ویرانی در خارج ۲۰ تریلیون دلار بدهی دارد و زیرساخت های آمریکا فرسوده و نابود شده است.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۱۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان ؛ حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشت:مقام معظم رهبری فرمودند، برای یک ملت خسارت بزرگی است که افراد آن با کتاب سر و کار ندارند. لذا علت عقب افتادگی و عقب ماندگی شهرها، کشورها به خاطر نداشتن معلومات، فکر، ایده و تفکر است.

امام جمعه ریگان ادامه داد:معظم له در جمله دیگری فرمودند، بنده بیست چند جلدی کتاب در همین فاصله های ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خوانده ام و پشت این کتاب ها را یادداشت می کنم تا معلوم باشد و من صدها جلد کتاب را در همین فاصله های کم خوانده ام.

وی افزود:چقدر اوقات ما پای تلویزیون و فضای مجازی می گذرد اما در حالی که از کتاب غافل شده ایم از فرهنگ مطالعه در جامعه عقب افتاده ایم لذا همه  مردم را دعوت و تشویق می کنم به کتابخوانی. خصوصا بزرگترین کتاب زندگی و جامع ترین کتابی که بر همه فرض است مطالعه و قرائت آن قرآن کریم است.

رنجبر ماهانی در ادامه اشاره داشت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزود:مناظره هایی که بین خانم کلینتون و آقای ترامپ بود این مناظره ها پته دولت آمریکا را روی آب ریخت این مناظره ها آبرو و حیثیت دولت آمریکا رو برد.

وی گفت:هر چقدر ما از آمریکا می گفتیم کسی باور نمی کرد اما خودشون اقرار کردند به این مطلب. آمریکایی هایی که به طوری که جان کری در جمله ای گفت ما خجالت می کشیم از دموکراسی حرف بزنیم با این مناظره هایی که برگزار شد.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: در این مناظراتشان گفتند بیش از ۴۲ میلیون آمریکایی از گرسنگی دارند رنج می بردند. قتل و ناامنی در آمریکا به حدی رسیده که ۳۳ هزار قتل سالانه به وسیله اسلحه در آمریکا رخ می دهد.

وی ادامه داد:سال گذشته ۸۰۰ ملیارد دلار کسری بودجه در زمینه تجارت داشتند. آمریکا در این فقر و خشونت در داخل و جنگ و ویرانی در خارج ۲۰ تریلیون دلار بدهی دارد و زیرساخت های آمریکا فرسوده و نابود شده است. طبق یک نظرسنجی که خبرگزاری های آنها داشتند می گویند ۹۰ درصد مردم آمریکا نسبت به نظام سیاسی آمریکا بی اعتمادند اینها را خودشان می گویند.

رنجبر ماهانی عنوان کرد:آمریکایی که این همه مشکل و معضل دارد چگونه می خواهد حلال مشکلات جمهوری اسلامی باشد؟ آیا ما می توانیم به آمریکایی که این همه مشکل دارد به آن اعتماد کنیم؟

وی افزود: امام(ره) فرمودند برای ما عار است که به آمریکا بگوییم به ما گندم بدهد ما باید خودمان خودکفا باشیم من مطمئنم که ملت ایران یک لحظه عزت و استقلال خود را با هزار سال زندگی در کنار نعمت و همراه با وابستگی به اجانب معاوضه نمی کند روحیه انقلابی که مقام معظم رهبری فرمودند یعنی همین. آقا فرمودند توصیه های امام و تفکرات امام یعنی روحیه انقلابی گری.خوب با این تعابیری که امام (ره) که در آن سالها از آمریکا داشتند اگر امام امروز زنده می بود چشم امید و دل به مذاکرات برجام  نمی بست و همان راه و مسیری که امام خامنه ای انتخاب کرد یعنی اقتصاد مقاومتی امام نیز آن راه را انتخاب می کرد و ادامه می داد.

رنجبر ماهانی با اینکه از انتخابات آمریکا دو تا درس بزرگ می توانیم یاد بگیریم،افزود: این دو درس بزرگ برای کسانی است که  می خواهند در انتخابات ۹۶ شرکت کنند و نامزد انتخاباتی باشند درس اول پذیرفتن نتیجه انتخابات و احترام به رای مردم و کمک به رئیس جمهور منتخب است که خانم کلینتون بعد از انتخاب آقای ترامپ در سخنرانی اش گفت رئیس جمهور قانونی آمریکا آقای ترامپ است و باید به ان کمک کنیم و برای رونق اقتصادی همه ما تلاش کنیم.

وی گفت: درس دوم بحث تبریک است که خانم کلینتون تبریک گفت به رقیب خودش و این جمله را گفت هدف ما آمریکا است دموکرات و جمهوری خواه نیست و ای کاش سال ۸۸ هم این اتفاق می افتاد و آن خسارت بزرگ فتنه ۸۸ به وجود نمی آمد.
ارسال نظرات