خبرهای داغ:
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتخاب ترامپ از دیدگاه بسیاری از سیاستمداران جهان دور از ذهن بود.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۹۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
محمدعلی پورمختاردر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ اظهار داشت: انتخاب ترامپ از ديدگاه بسياري از سياست‌مداران جهان دور از ذهن بود و مفهوم ترامپ (صداي بزرگ و بلند افتادن چيزي يا زدن روي طبل) راعينيت بخشيد و آنها را شوكه کرد.

وی گفت: ترامپ با درشت گويي‌ها و بيرون ريختن بخشي ازواقعيات پنهان ولي تلخ جامعه آمريكا به‌خصوص رفتارهاي سياست‌مداران ومسؤلين باعث تعجب دنيا به‌ويژه جهان غرب و كشورهايي كه آمريكا راسرزمين آمال وآروزها مي‌دانستند، شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اكنون ترامپ با طمطراق و در اعتراض به ساختار فاسد سياسي آمريكا در كمال ناباوري‌ها رئيس جمهور آن كشور شده است.

وی افزود: اين شخصيت و مهمتراز آن، اين انتخاب نياز به تحليل و بررسي عميق دارد و اينكه چه اتفاقات و حوادثي براي آمريكا و جهان روي خواهد داد، نيازمند دقت بيشتری است.

پورمختار ادامه داد: سياستمداران اروپا بيش از ديگران شوكه شده و هر يك مكنونات قلبي خود را بلافاصله بيان كرده اند، اينكه انتخاب وي خسارت بزرگي است، يا بايد ارتش واحد اروپايي تشكيل شود، يا اروپا بايد متحدتر به فكر حفاظت از منافعش باشد و يا انگليس مكارانه با استقبال از ترامپ و با مقابله با ديدگاه اروپایي واحد آماده همكاري با وي باشد نشان از زلزله سياسي است كه بيشترین متحدين و وابستگان به آمريكا را لرزانده است.

وی گفت: در اين سوي غرب، عربستان و قطر كه قافيه را باخته و بزرگترين ضررها را به خاطركمك‌هاي خود به كلينتون ديده‌اند با دستپاچگي به وي تبريك گفته‌اند و البته بايد منتظراوامر بعدي ترامپ باشند.

عضو کمیسیون قضایی کشور تصریح کرد: تركيه نيز از اين گذرگاه و از آنجا كه دل خوشي از اوباما در قضيه كودتا نداشت فرصت را غنيمت شمرده و با تبريك اين انتخاب درخواست استرداد فتح الله گولن را پيش شرط گسترش روابط سرد شده با آمريكا قرار داده است و در خوف و رجاء به سر مي برد.

وی در ادامه گفت: وضع روسيه متفاوت تراز ديگران است، پوتين از سوي هيلاري متهم به حمايت از ترامپ و نفوذ در سامانه رأي‌گيري الكترونيك به همين منظور بود و ترامپ در پاسخ مي گفت كه پوتين را نمي شناسد ولي چون با داعش مبارزه مي‌كند بايد قدردان وي بود.

وی با بیان اینکه اكنون پوتين به آرزويش رسيده و با تبريك گفتن به ترامپ زمينه جذبش را فراهم كرده است، اظهار داشت: احتمالاً در ماه‌هاي اول بين اين دو، رابطه نزديكي برقرار شود و پوتين باتجربه بتواند ترامپ بي تجربه را راهبري كند وبه سوي اهداف خود هدايت کند.

پورمختار تصریح کرد: موضع ما روشن است، آمريكا دشمن شماره يك ملت ايران وانقلاب اسلامي است و با نگرش به ضرورت حضور و اعلام مراتب نوكري و خاكساري كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در اسراييل وipac و اعلام حمايت بي چون و چرا از اين رژيم جعلي، ترامپ هم وظيفه اش را به خوبي انجام داده و تعهدش به امنيت اسراييل را اعلام کرده است، از سويي تعارض منافع استراتژيك بين ايران و آمريكا در سياست‌هاي جهاني و منطقه چيزي نيست كه ترامپ اختيار و توان حل آنها را داشته باشد، بنابراین اين اختلافات تا زماني كه اسراييل باقي باشد وجود خواهند داشت.

وی افزود: با شناختي كه اجمالا از ترامپ در مناظرات ايجاد شد، وي فردي دروغگو، فاسدالاخلاق، سوءاستفاده كننده از مقررات به نفع خود با دور زدن قانون، كلاهبردار از طريق اعلام ورشكستگي، فرار از پرداخت ماليات،عدم پرداخت حقوق بعضي كاركنان، بدبين به مردم و انقلاب اسلامي و خلاصه جامع رذائل اخلاقي است و فردي غيرقابل اعتماد نشان مي دهد، مگر اينكه در عمل خلاف آن را ثابت كند و دست از دشمني با جمهوري اسلامي بردارد و اعتماد ملت بزرگ ايران جلب کند.

عضو کمیسیون قضایی کشور خاطر نشان کرد: درعين حال پيش‌بيني مي شود ترامپ به امور داخلي آمريكا توجه بيشتري كند و نيز اختلافات دروني اين كشورافزايش و تنش‌هاي بسیاری بروز کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات