خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز شهرهای ما در حال خالی شدن از طلاب و علما است و اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد چند صباح دیگر شاهد حضور علما و بزرگان در شهرهای مختلف نخواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۴۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی پنجشنبه شب در سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و دومین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه سابقه تبلیغ به دوران پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) می‌رسد، اظهار کرد: تبلیغ و ارشاد مردم یک رسالت عظیم برای حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه احیا امر اهل بیت(ع) به تبلیغ دین وابسته بوده است، بیان کرد: کسانی که علوم دینی را می‌آموزند طبق احادیث ائمه اطهار موظف هستند که آنها را به مردم منتقل کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید با زبان مردم حقایق دین به آنها عرضه شود، اضافه کرد: اگر حقیقت کلام اهل‌بیت(ع) به مردم برسد برای پذیرفته شدن از سوی ایشان کافی است.

وی با بیان اینکه مردم عقاید خود را بر اساس برهان و استدلال یاد نمی‌گیرند، گفت: همیشه بزرگانی از علما بوده‌اند که با عمل و مشی خودشان مردم را تربیت کرده‌اند. مردم عمل این بزرگان را دیده‌اند و متدین بار آمده‌اند و هر کجا که عالم عاملی بوده است مردم متدین هستند.

علوی بروجردی تصریح کرد: ما در مسئله استقرار بزرگان در بلاد مشکل داریم و در شهرها وقتی بزرگان از دنیا می‌روند جای آنها پر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حضور در مناسبت‌های تبلیغی همگانی بود و بخش اعظمی از طلاب در مناسبت‌هایی نظیر رمضان و محرم به تبلیغ می‌رفتند خاطرنشان کرد: حتی بزرگان حوزه تبلیغ می‌رفتند و با مردم ارتباط داشتند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز شهرهای ما در حال خالی شدن از طلاب و علما است و اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد چند صباح دیگر شاهد حضور علما و بزرگان در شهرهای مختلف نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه باید پایگاهای تبلیغی و مذهبی با حضور شخصیت‌های برجسته دینی در شهرها شکل بگیرد اضافه کرد: امروز در حالی که جمعت ما بیشتر شده است تعداد وعاظ کاهش یافته است.

علوی بروجردی با بیان اینکه امروز برخی از نهادها در حوزه اعزام مبلغ فعال هستند که امیدواریم توفیقات ایشان بیشتر شود، گفت: امروز در برخی از مناطق طلبه‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و بزرگان در شهرستان‌ها نیستند که طلبه‌ها و مبلغان را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه حضور نهادها به تنهایی در عرصه تبلیغ کافی نیست تصریح کرد: برای ترویج و اثرگذاری تبلیغ نیازمند حضور و حمایت مرجعیت و بزرگان حوزه هستیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اساتید حوزه علاوه بر تحقیق و تدریس باید به تبلیغ اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: صداوسیما کار مبلغ و شخصیت‌های مؤثر دینی را نمی‌تواند انجام دهد و باید امروز به فکر باشیم وگرنه فردا دیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جوانان در برابر هجمه گسترده رسانه‌های غربی آسیب پذیر هستند خاطرنشان کرد: باید در این خصوص اقدام جدی انجام بگیرد و باید همه دست به دست هم دهند که شرایط مطلوبی در خصوص حضور و اثرگذاری مبلغان در بلاد شکل بگیرد.

علوی بروجردی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از بزرگان در بلاد وارد مسائل خطوط سیاسی شده‌اند که این مسئله آسیب داشته است، گفت: باید بزرگان بلاد از این مسائل پرهیز کنند و مهیا کردن زمینه تبلیغ دین بزرگترین خدمت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها