خبرهای داغ:
در آیینی با استقبال باشکوه مردم و مسئولان، کاروان پیاده روی "نجف تا کربلا"شهرستان میامی عازم کربلای معلی شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۴۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی، کاروان پیاده روی از نجف تا کربلا شهرستان میامی به همت هیئت جوانان متوسلین به نبی اکرم(ص)با بدرقه نماینده مردم شهرستان های شاهرود ومیامی، فرماندار و جمعی از مسئولان و انبوه مردم عازم حرم مطهر کعبه دل‌ها، سیدالشهداء حضرت امام حسین (ع) شدند.

این کاروان که متشکل از 120نفر از دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) است راهی حرم مطهر سرور و سالار شهیدان شدند تا در اربعین حسینی حضور داشته باشند.

  مسئول کاروان پیاده روی از نجف تا کربلا شهرستان میامی در حاشیه استقبال مردم شهر میامی به خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی گفت: کاروان 120 نفره عاشقان و فداییان حسینی  تشکیل می‌دهند از نجف تا کربلا را با پیاده روی به عشق سیدالشهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام حسین (ع) راهی حرم مطهر اباعبدالله (ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) طی خواهند کرد.

علی نوروزی با بیان اینکه کم سن‌ترین عضو کاروان از نجف تا کربلا میامی 14 ساله و مسن‌ترین عضو کاروان نیز73 سال سن دارد افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده زائران حرم حسینی روزانه با طی کردن مسافت، 2 روز قبل از اربعین وارد کربلا خواهند شد.

نوروزی افزود: این کاروان پس از اقامت در نجف، همراه با سایر زائران ایرانی و غیر ایرانی با پای پیاده به سمت کربلای معلی حرکت خواهند کرد.

  مسئول کاروان پیاده روی نجف تا کربلا شهرستان میامی بیان داشت: کاروان پیاده زائران میامی پس از 13 روز اقامت درعراق و زیارت عتبات عالیات روز 3آذر به شهرستان میامی باز می گردد.

وی درپایان ضمن تشکرازتمام کسانی که به این کاروان کمک کردند به ویژه صندوق قرض الحسنه حضرت علی اصغر(ع) میامی گفت: کمک مالی این صندوق باعث شد برخی ازجوانان و افرادیکه بضاعت مالی نداشته و نمی توانستند در این کاروان زیارتی شرکت کنند، شرایط حضور آنان نیز فراهم شود.

  بنابراین گزارش، هر سال جمع کثیری از شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) همزمان با اربعین حسینی از نقاط مختلف دنیا خود را به نجف اشرف و کربلا معلی رسانده تا ضمن ابراز عشق و ارادات خود به خانواده کرامت، مراسم سوگواری اربعین حسینی را در جوار حرم سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) به جا آورند.

 فاصله مسیر بین نجف تا کربلا حدود 90 کیلومتر است که در حدودسه روز با پای پیاده طی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها