خبرهای داغ:
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار:

ظرفیت شبکه تلفن همراه در اربعین 2 برابر شد/ استقرار 150 کیوسک وای فای در مسیر کربلا به نجف

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت ارتباطات سیار در خصوص خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی اظهار کرد: در اربعین امسال ظرفیت شبکه تلفن همراه دو برابر شده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۴۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اسدالله دهناد پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری از خرداد 95 تا خرداد 96  با عنوان فاز 7 بالغ بر 2700 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: توسعه 10 هزار سایت بی تی اس نسل 3 در هزار و 50 شهر و دهستان، توسعه 10 هزار سایت بی تی اس نسل 4.5 در 936 شهر از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت ارتباطات سیار بوده است.

وی بیان کرد: در استان قم نیز نسبت به توسعه 170 سایت نسل 3 و 170 سایت نسل 4.5 و نوسازی تمام سایت‌های نسل دو با اعتباری بالغ بر130 میلیارد تومان اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با اشاره به اینکه در دنیای امروز مقوله فناوری اطلاعات محرک توسعه است،‌ بیان کرد: امیدواریم که این مقوله مهم از سوی مجلس شورای اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اداره نظامات پیچیده و متنوع دنیای امروز در مباحث حوزه ارتباطات، سخت افزار و نرم افزار اصلی‌ترین نقش را دارد گفت: یکی از مباحث مهم و اثرگذار در توسعه یافتگی کشورها میزان توجه و بهره مندی ایشان از فناوری اطلاعات است.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اینکه در کشور ما هم سرمایه گذاری‌های قابل توجهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده است، اضافه کرد: باید استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که هزینه‌های سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌ها پرداخت شده است ولی در بهره گیری از این امکانات تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

دهناد یادآور شد: هزینه‌های مدرنیته را پرداخت کرده‌ایم اما در بخش‌های زیادی از امورات جامعه و دیوانی کشور از روش‌های پر هزینه سنتی قدیمی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف این بخش در برنامه‌های توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است گفت: در مجلس قوانین خوبی به تصویب رسیده است که باید پیگیری‌ها تقویت شده و همه وزارتخانه‌ها در این خصوص فعال باشند.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اینکه در قوه قضاییه استفاده از فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند الگو بگیرند، افزود: امروز شاهد هستیم که روند فعالیت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت ارتباطات سیار در خصوص خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی اظهار کرد: در اربعین امسال ظرفیت شبکه تلفن همراه دو برابر شده است.

دهناد با اشاره به استقرار 125 سایت تلفن همراه در سه مسیر ایلام – مهران، شلمچه و چذابه، گفت: تعداد این سایت‌ها دو برابر شده است.

وی در خصوص کانال‌های ارتباطی نیز گفت: در سال 94 کانال‌های ارتباطی 12 هزار و 480 بود که امسال این ظرفیت به 23 هزار و 964 کانال افزایش یافته است.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات سیار افزود: استقرار 150 کیوسک وای فای در مسیر کربلا به نجف و موکب‌های مهم را مورد توجه قرار داد و افزود: با همکاری اپراتور عراقی رومینگ بین‌الملل پیامک و اینترنت با تعرفه ویژه مهیا شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار