خبرهای داغ:
رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی:

شعار آزادی بیان و انتقاد دولت به دیکتاتوری در حوزه رسانه تبدیل شده است/ فاصله بین شعار و عمل دولت زیاد است

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این امر نگران‌کننده است که آزادی بیان و انتقادی که در انتخابات ریاست جمهوری شعار می‌دادند، تبدیل به استبداد در حوزه رسانه می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۳۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دولت در شعار و صحبت کردن فضایی برخلاف رفتار و عملشان مطرح می‌کند، اظهار کرد: سخن از دولت راستگویان می‌شود ولی بسیار مطالب خلاف واقع در این دوره مشاهده می‌شود، صحبت از عبور از رکود، نرخ تورم و رشد اقتصاد پنج درصدی به میان می‌آید ولی در عمل آنها را مشاهده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت پا را فراتر از این گذاشته و در قراردادهای بین‌المللی چنین مسائلی مشاهده می‌شود، مثلاً در برجام در روز اول که صحبت از مذاکرات با آمریکایی‌ها و 1+5 شد، همین صحبت‌ها بود که سانتریفیوژ دیگر باقی نخواهد ماند، ولی آنها با مقاومت بیان می‌کردند اینها دروغ می‌گویند، اینطور نیست هسته‌ای پیشرفت می‌کند ولی مشاهده می‌شود که امروز تاسیسات هسته‌ای تعطیل است.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه فاصله بین شعار و عمل دولت زیاد است، گفت: این دولت با تبلیغات مطلبی را مطرح می‌کند ولی کار خود را انجام می‌دهد.

وی موضع آزادی بیان، انتقاد سازنده و برخورد با منتقدان را یکی از رفتارهای دوگانه دولت ذکر کرد و افزود: دولت در اوایل در سخنرانی‌ها بسیار استقبال از انتقاد و احترام به منتقد را بیان می‌کرد، ولی در صحبت‌های دیگری بنا را بر تحقیر و افترا به منتقدان گذاشت.

جلالی ادامه داد: سخن از اخلاق می‌گویند، ولی سخنان ضد اخلاقی به منتقدان می‌گویند، فکر نمی‌کنم پس از پیروزی جمهوری اسلامی تاکنون دولتی را سراغ داشته‌ باشیم که چنین تهمت‌ها و افتراهایی به منتقدان بزند، تنها در زمان بنی صدر چنین چیزی شاهد بودیم، پس از بنی صدر شاهد برخورد با انتقاد به این شدت نبودیم.

وی با بیان اینکه اکنون تهمت‌هایی خلاف اخلاق و واقع به منتقدان زده می‌شود، گفت: از جمله تهمت‌ها بی‌سواد، عقب مانده و احساساتی است، در حالی که در شأن یک مسؤول نیست که این مطالب را بیان کند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: دولت در سخنرانی‌های استانی به رسانه‌های منتقد خود تاخت و تاز می‌کند، علاوه بر اینکه برخی از یارانه‌های آنها را قطع کرده یا برخی یارانه‌ها را به حداقل کاهش داده و این امر برای جبران فحش و تهمت نثار منتقدان می‌شود.

وی با اشاره به پشت صحنه این مسئله مبنی بر شتاب و عجله دولت برای بستن رسانه‌های منتقد تصریح کرد: دولت از طریق قوه قضائیه و مقامات ارشد نظام می‌خواهد مطبوعات منتقد را تعطیل کند تا راه برای ایشان باز باشد و هیچ صدای انتقادی از کسی شنیده نشود.

جلالی یادآور شد: این نگران‌کننده است که دیگر آزادی بیان و انتقادی که در انتخابات ریاست جمهوری شعار می‌دادند تبدیل به استبداد و دیکتاتوری در حوزه رسانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حب ذات افراد اقتضا می‌کند، هر رسانه‌ای که طرفدار آنها باشد و بادمجان دور قاب چین باشد، چاپلوسی و تعریف و تمجید می‌کند، از دیدگاه دولت محترم است و باید یارانه بگیرد، در حالی که قلم‌های منتقد و مخالف باید شکسته شود.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: سنگ بنای نادرستی از سوی این دولت در حال گذاشته شدن است، اگر این استمرار پیدا کند، این دیکتاتوری و استبداد برای انقلاب اسلامی مضر است، این سبک و شیوه دولت است که اکنون نوبت به شکستن قلم‌های منتقدان رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار