مسئول سازمان بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان خبر داد
سرهنگ جعفری گفت: بخشی از کارها توسط بزرگان طوایف انجام می‌شود ،که همراهی زائران از میر جاوه تا شهرستان زاهدان را حیث امنیتی انجام می‌دهند و زائرین را تا رسیدن به زاهدان هدایت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۳۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳

سرهنگ جعفری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به این مطلب که دروازه ورودی جنوب شرق در راستای زائران پاکستانی از محدوده مرز میر جاوه است، گفت: در سال گذشته تعداد 10هزار زائر پاکستانی از مرز میر جاوه جهت شرکت در اربعین حسینی وارد استان شدند و به دلیل ناهماهنگی‌های که بوده اذیت شدند و افزایش زائران پاکستانی در سال جاری اقدامات لازم انجام‌شده است.

وی بابیان این نکته که زائران حسینی از کشور همسایه پاکستان از شهرهای مختلف آن می‌آیند و گاها نیمه‌های شب می‌رسیدند و در پشت مرز منتظرمی ماندند و این انتظار در سال‌های گذشته تبعاتی به دنبال داشته و بعضی از این عاشقان حرم بیمار می‌شدند ،به همین منظور در راستای تکریم از زائران نیاز بود مشابه کاری که خادمین اباعبدالله الحسین در موکب‌ها و کشور عراق انجام می‌دهند مشابه این کار را در استان سیستان و بلوچستان و در مرکز استان باهدف تکریم زوار حسینی برنامه‌ریزی کنیم.

جعفری بیان کرد:به همین منظور محورهایی معین‌شده که بخشی از این محورها را سپاه استان برعهده‌گرفته و با هماهنگی بین گروه‌های جهادی و گروه‌های بین بخشی اوقاف و سایر ارگان انجام که وضعیت مطلوب و خوبی داریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان تصریح کرد:در این جهت بسیج سازندگی با توجه به سنخیتی که با برنامه‌های حضوری داشته در این عرصه ورود پیداکرده و با همکاری فرمانده سپاه شهرستان میر جاوه تقسیم‌کار بین گروه‌ها انجام‌شده که اسکان اولیه زائران به مدت‌زمان بین شش تا ده ساعت در مرز میر جاوه است و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تجهیز موکب‌ها و زائرسراهای استان به آن‌ها اسکان موقتی و چند وعده‌غذای گرم توزیع می‌شود.

جعفری اذعان داشت: بخشی از کارها توسط بزرگان طوایف انجام می‌شود ،که همراهی زائران از میر جاوه تا شهرستان زاهدان را حیث امنیتی انجام می‌دهند و زائرین را تا رسیدن به زاهدان هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد:گاها زائران یک‌شب را در مجموعه برای کارهای هماهنگی ویزا و گرفتن مجوز در مجموعه استان و در زائرسرای امام رضا با همکاری اوقاف وادارات با اعزام گروه‌های جهادی و بچه‌های ارزشی در هر شب خدمت‌رسانی می‌شود.

وی گفت:در زائرسرای امام خمینی گروه‌های جهادی با عنوان خادمین زوار پاکستانی برنامه استقبال و پذیرایی را با حضور اهل سنت ایفا می‌کنند.

وی افزود:در زائرسرای امام رضا(ع) و در شهرستان زاهدان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند و از خدمات توزیع غذا و میوه در وعده‌های غذایی،ارائه خدمات درمانی،پزشکی رایگان بهره‌مند ‌می‌شوند.

 این مسئول اذعان داشت امنیت زائران پاکستانی یکی دیگر از مأموریت‌های مهم سپاه و بسیج است که گروه‌های جهادی زوار پاکستانی را در مرز میر جاوه تحویل می‌گیرند به محل اسکان می‌آورند و بعد از استراحت و پذیرایی آن‌ها را تا شهرستان زاهدان همراهی و بعد از ارائه خدمات درمانی و توزیع غذا تا کرمان همراهی و در استان کرمان به گروهی دیگر تحویل داده می‌شوند.

وی اظهار داشت:با توجه به این‌که تعداد زائران پاکستانی در سال جاری بیش از 20هزارنفر اعم از زن و مرد، پیرو جوان، و بچه می‌باشند خدمات پزشکی باهمت دانشگاه علوم پزشکی،بسیجیانی که در امر پزشکی و پرستاری تخصص دارند در هر شب بین 4تا 5هزار زائر خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود:در این راستا گروه‌های مختلف پا به‌پای هم فعالیت دارند کار مختص یک نفر نیست و همه دستی بر آتش دارند تا به امروز نحوی خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی خوب بوده و هر جا کار مشکلی داشته همه دست در دست هم مشکل را رصد و گره از کار بازکرده‌اند و چندین هزار نفر به سمت مرز شلمچه حرکت کرده‌اند.


گفتنی است بیش از 65جهادگر بسیجی در این امر دخیل هستند مسئولیت‌های متعددی دارند که تحویل گرفتن زائران از مرز پاکستان و تحویل به مرز میر جاوه برنامه‌ریزی برای رساندن به زاهدان و اعزام به کربلای معلای از مأموریت جهادگران بسیجی است

ارسال نظرات