خبرهای داغ:
نمایش «امیرکبیر» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم و موسسه تئاتر طراوت، در خانه نمایش ماه فرهنگسرای جوان قم به روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۳۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  نمایش امیرکبیر که قبلا پس از اجرای عمومی در اسفند ٩٢ موفق به کسب جوایز کارگردانی اول، طراحی صحنه اول، بازیگری زن اول، بازیگری مرد دوم، بازیگری مرد سوم و نمایشنامه نویسی در شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر قم و کسب جوایز کارگردانی اول، طراحی صحنه اول، بازیگری زن اول و نمایش نامه نویسی سوم در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر شده است. تنها نمایش استان قم در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز بوده و قرار است به مناسبت اربعین حسینی در خانه نمایش ماه فرهنگسرای جوان قم به روی صحنه برود.

این نمایش به ماجرای انتقال جسد امیرکبیر از کاشان به کربلای معلا و دفن آن در صحن اباعبدالله الحسین می‌پردازد.

در این نمایش احمد شریفی(امیرکبیر)، مرتضی عقیقی(ناصرالدین شاه)، بهناز انارکی(عزت الدوله)، رقیه یوسفی(حاج علی خان)، شبنم قمری(مهدعلیا) و مرضیه فتخانی(گورکن) بازی می‌کنند و نقش میرزاآقاخان نوری را در نیمه اول اجراها در آبان عباس نصرتی و در آذرماه محمدصادق مقدسیان بازی می‌کند.

این اثر از ٢١ آبان تا پنج آذر هر روز از ساعت ١٨ در خانه نمایش ماه واقع در اتنهای بلوار امام موسی صدر، جنب نمایشگاه دائمی استان قم، فرهنگسرای جوان، پذیرای علاقمندان به فرهنگ و هنر خواهد بود.

علاقمندان برای رزرو، کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی می‌توانند با شماره ٠٩١٩٦٦٥٧٥٠٥ تماس گرفته یا به سایت www.taravat.net مراجعه کنند.
ارسال نظرات