اظهارت سخنران برجسته کشور در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام پناهیان گفت: ما باید از زیارت اربعین بتوانیم این معنا را که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با آمدنشان به اربعین به یادآوردند در محبین اهل بیت(ع) ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۳۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳

حجت الاسلام احمد پناهیان، کارشناس مذهبی و سخنران برجسته کشور در گفتگوبا خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اهمیت زیارت قبر امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین گفت: فلسفه اساسی اربعین این است که وقتی حضرت زینب(س) به کربلا برگشتند؛ ورود به کربلا ممنوع و جرم بود لذا وقتی جابر نابینا در کنار قبر امام حسین(ع) بود و صدای قافله شنید به عطیه گفت: برو ببین این قافله از دوستان یا دشمنان ما است.

وی افزود: زینب(س) وقتی به امام سجاد(ع) عرض کردند: که در دوراهی مدینه یا کربلا کجا برویم؟ فرمودند برویم کربلا، و رفتن به کربلا یعنی برگشت دوباره به متن درگیری و چالشی که حکومت استکباری آن ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از پیاده روی اربعین تعبیر دقیقی است ایشان فرمودند اربعین امتداد عاشورا است. عاشورا یک نهضت بود و اربعین هم اگر نهضت و حماسه شود امتداد عاشورا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از زیارت اربعین بتوانیم این معنا را که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با آمدنشان به اربعین به یادآوردند در محبین اهل بیت(ع) ایجاد کنیم و اگر این کار را انجام دادیم قطعا این زیارت همان زیارت مورد رضایت پروردگار عالم است.


ارسال نظرات