خبرهای داغ:
شهردار قم خبر داد؛

نصب اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند در قم

شهردار قم گفت: اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند با بهره‌گیری از هنر ناب ایرانی ساخته شده و با نصب در میدان جانبازان ضمن تعیین اوقات شرعی صدای اذان پخش می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۲۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
نصب اولین سیستم صوتی اذان گوی هوشمند در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به ساخت و نصب برج اذان در میدان جانبازان قم، اظهار کرد: این برج نماد مسجد در بلاد اسلامی است و با بهره گیری از هنر بومی و ناب ایرانی رنگ و بوی ویژه‌ای به شهر خواهد داد.

شهردار قم مأموریت برج اذان را محاسبه و پخش صوت اذان دانست و تصریح کرد: این برج با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته و نصب شده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه سازه برج اذان نماد مذهب، فرهنگ و تمدن ایرانی است، خاطرنشان کرد: با قرارگیری این برج در هر نقطه از شهر، این امکان ایجاد می‌شود که همراه با تعیین اوقات شرعی صدای اذان و الله اکبر را به گوش عموم مردم برساند.

وی با اشاره به امکانات و قابلیت‌های این برج، تصریح کرد: همچنین در این برج امکان پیجینگ توسط تلفن‌های همراه و دستگاه‌های مختلف الکترونیکی دیده شده که می‌تواند بسیاری از انتظارات و نیازهای شهر در این بخش را رفع کند.

شهردار قم به جزئیات ساخت و نصب این دستگاه فلزی اشاره کرد و با تأکید بر میزان دقت در عملکرد آن و محاسبه اوقات شرعی، گفت: این دستگاه برای رساندن خطا در محاسبات به نزدیک صفر، شبانه روز ۲۴ مرتبه خود را با ساعت جهانی ست می‌کند تا مشکلات به حداقل برسد.
ارسال نظرات