خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور:

آرمان عالی حکومت اسلامی به سعادت رساندن انسان‌ها است/ انسان‌سازی خروجی تشکیلات اسلامی است

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: هدف و آرمان عالی حکومت اسلامی به سعادت رساندن انسان‌ها است و نهادها و تشکل‌های حکومت اسلامی هم می بایست همسو و هم هدف با این آرمان حرکت کنند.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۲۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، عصر دیروز نشست مشترک مسوولین حلقه‌های صالحین دانشگاه‌های استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام مرتضی حسن‌پور مسوول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام حسن‌پور رسالت بسیج دانشجویی را تربیت نیروی همتراز انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: یکی از جنبه های رشد در تشکیلات، جنبه فکری است چرا که برای اثرگذار بودن در دانشگاه و اسلامی کردن آن، در مرحله نخست باید از خودمان شروع کنیم. 
وی با اشاره به ویژگی های یک تشکیلات افزود: تشکیلات باید برای مردم خوب و مفید باشد. تشکیلاتی که نسبت به اتفاق‌های کشور، منافع مردم  و... بی‌تفاوت باشد، انقلابی و اسلامی نیست.
 این مسوول ضمن تاکید بر اینکه تشکیلات وسیله تحقق آرمان‌ها است گفت: اگر تشکیلات اصالت پیدا کند می‌شودطاغوت. سازمان مجاهدین خلق نمونه‌ای از تشکیلات طاغوت است.
حجت‌الاسلام حسن‌پور با بیان اینکه برای انسان سازی باید یک مدل تعریف کرد، خروجی تشکیلات اسلامی را انسان سازی دانست و تصریح کرد: برای انجام کار تربیتی و اثرگذاری بر دیگران باید مراحل جذب، تثبیت، رشد و کادر سازی را انجام داد و صالحین برای پاسخ به مجموعه این سوالات است. 
وی با اشاره بر کادر سازی در بسیج و تلاش برای پیشرفت اذعان کرد: هنر این است که از لایه‌های بیرونی نیرو جذب کرد و مراحل کار تربیتی را انجام داد.
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان خاطرنشان کرد: هدف و آرمان عالی حکومت اسلامی به سعادت رساندن انسان‌ها است و نهادها و تشکل‌های حکومت اسلامی هم می بایست همسو و هم هدف با این آرمان حرکت کنند.
ضمنا در این نشست به سوالات مسوولین حلقه‌های دانشگاه‌های استان قزوین توسط حجت‌الاسلام حسن‌پور پاسخ داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها