خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سنت اسلامی یکی از مسائلی که نسبت به آن توصیه شده است گریه در خصوص واقعه عاشورا است، افزود: با گریه کردن روح‌ این آمادگی را پیدا می‌کند که بتواند به شناخت لازم در خصوص ابعاد این قیام بزرگ برسد.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۰۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی لاریجانی عصر امروز در هفتمین مراسم تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی (ع) با اشاره به اینکه شرکت در مراسم‌های سوگواری اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) از سوی اولیای دین مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: زندگی ما باید با ذکر امام حسین(ع) و الگو گیری از این امام همام عجین شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که نسبت به شخصیت ائمه اطهار معرفت علمی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار در عالم تکریم نقش دارند و باید نسبت به ابعاد شخصیت ایشان معرفت لازم را کسب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درک علمی مقام ائمه با معرفت معمولی محقق نمی‌شود، گفت: باید نسبت به ایشان محبت ویژه داشته باشیم تا بتوانیم مقام ایشان را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سنت اسلامی یکی از مسائلی که نسبت به آن توصیه شده است گریه در خصوص واقعه عاشورا است، افزود: با گریه کردن روح‌ این آمادگی را پیدا می‌کند که بتواند به شناخت لازم در خصوص ابعاد این قیام بزرگ و شخصیت والای امام حسین(ع) برسد.

لاریجانی با بیان اینکه ضروری است که از راه عشق و محبت به درک مقام اهل بیت(ع) دست یافت، افزود: در این مسیر پیرغلامان و ذاکرین اهل بیت (ع) نقش بسیار مهمی بردوش دارند چرا که زمینه لازم را فراهم می‌کنند که مردم نسبت به مقام ائمه اطهار(ع) معرفت لازم را کسب کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ذاکران اهل بیت(ع) عهده‌دار یکی از بهترین مسؤولیت‌ها هستند، افزود: مسؤولیت معرفت پیدا کردن خود و دیگران در خصوص مقام اهل بیت(ع) تحسین برانگیز است.

وی در ادامه به پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی به این همایش اشاره کرد و یادآور شد: پیام این مرجع تقلید موجب نورانیت این جلسه شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها