خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود از وقف هشت دستگاه آپارتمان در شاهرود خبر داد و گفت: ارزش ریالی موقوفه جدید، یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.
کد خبر: ۸۷۷۵۷۳۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی درباره وقف جدید انجام‌شده در شاهرود اظهار کرد: هشت واحد آپارتمان که در چهار طبقه و زمینی به مساحت 260 مترمربع احداث شده است، در شاهرود وقف شد.

وی تصریح کرد: متراژ مفید آپارتمان‌ها 800 مترمربع و هر واحد 100 مترمربع است؛ ارزش ریالی و کارشناسی این موقوفه، یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و حاج محمدحسن حسین‌پور واقف این موقوفه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه محل موقوفه در شهر شاهرود- بلوار کارگر بوده، در تشریح نیات این موقوفه اضافه کرد: یک‌سوم اجاره‌های این موقوفه برای برگزاری مراسم امامان معصوم (ع) هزینه می‌شود.

مجیدی ادامه داد: یک‌سوم منافع این موقوفه به فقرا و ایتام خواهد رسید و یک‌سوم دیگر درآمد این موقوفه صرف مدارس علمیه و طلاب حوزه علمیه شاهرود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌روزرسانی اجاره موقوفات از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود است، افزود: یکی از کارهای روزمره ما این است که قراردادهای منقضی را با نرخ عادله و روز دوباره تنظیم کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با بیان اینکه این اتفاق افتاده است و سال به سال افزایش عادله و منطقی را در اجاره‌های موقوفات داریم، تصریح کرد: تا رسیدن به هدف نهایی و احیای اجارات موقوفات به نرخ روز راه زیادی در پیش داریم.

مجیدی اظهار کرد: هر چه بتوانیم عمل امینانه نسبت به وقف داشته باشیم و نیات واقفان را درست اجرا کنیم و در این راستا اطلاع‌رسانی درست انجام دهیم، مردم بیشتر جذب وقف می‌شوند و ترویج فرهنگ وقف را برای ایجاد موقوفات جدید انجام خواهیم داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها