" حاج محمد باقر یوسفی کیا " متولد ۱۳۰۹ درشهرستان دزفول یک پیرخادم قرآن و مسجد است ، درادامه زندگینامه این بسیجی را می خوانید.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۹۵
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، با توجه به اینکه درپایگاه بسیج مسجد امام حسن عسکری (ع) افرادی حضور دارند که می توانند الگوی خوبی برای جوانان باشند، با شخصیتی صحبت شده است که در پایگاه از کوچک تا بزرگ او را می شناسند واحترام خاصی برای او قائل می شوند به همن دلیل مصاحبه ای را با "حاج باقر یوسفی کیا" یکی از خادمین مسجد امام حسن عسکری (ع) دزفول داشته باشته ایم که درادامه زندگی نامه این بسیجی را می خوانید..

حاج محمد باقر یوسفی کیا متولد ۱۳۰۹ در شهرستان دزفول چشم به جهان گشود . او درخانواده مذهبی متولد شد که پدر بزرگوارشان علی یوسفی کیا وبا نام " ملا علی"  درسطح شهر معروف بوده است .

او درخانواده ای که پدرش یک فرد متدین ، ۵ برادرکوچک تر داشت رشد یافت ، تحصیلاتش را درکلاس اول و دوم خود را در مکتب خانه و سال سوم را درمدرسه ابن سینا و سال چهارم تا ششم را در مدرسه شاپورگان دزفول گذراند .

بعد از اتمام کلاس ها همیشه در مسجد محل زندگی خود مشغول فعالیت ، دعا و نمازخواندن بود تا زمانی که درسن ۱۸ سالگی درسال ۱۳۲۷ به خدمت سربازی رفت و پس از ۲۴ ماه خدمت درارتش سربازی را به پایان رساند.

هنوز یک هفته نرسیده بود که به استخدام اداره پست و تلگراف و تلفن شهرستان دزفول درآمد و درزمان خدمت خود مسئولیت معاونت پست دزفول را هم تجربه نموده اند.

قبل پیروزی انقلاب و زمانی که در اداره پست کار می کرد هیچ وقت نشده بود که کسی حاج باقر را در مسجد نبیند همیشه حضور داشت و درشب های جمعه درمسجد " لب خندق" مراسم دعا خوانی ( دعای کمیل) را با صدای زیبای خودش برای مردم می خواند ...

"حاج باقر یوسفی کیا " در سال ۲۷/۹/۱۳۷۰ "حاج باقر" متصدی تمام امور و مدیریت مسجد را برعهده گرفت و از آن زمان به بعد تا الان هیچگونه خستگی را درچهره او نمی بینید وهمیشه باعث روحیه دادن به جوانان مسجد و آموزش به تمام مقاطع سنی است.

حضور این خادم مسجد درحلقه های صالحین پایگاه بسیارچشم گیراست ،اعضا را به آموزش قرائت قرآن دعوت وهمیشه از گذشته و تجربیات خود با جوانان صحبت می کند حتی خودش درحلقه بزرگسالان (شهید جمال قانع) عضواست و درزمینه قرآن و احکام به آموزش می پردازد.

"حاج باقر یوسفی کیا " به خاطر خدماتی که درطول سالیان سال به مسجد و پایگاه بسیج داشته، سال گذشته درسالروز میلاد امام حسن عسکری ازوی تجلیل شد.

انتهای پیام/گ

 

ارسال نظرات