برای اولین بار؛

سامانه اطلاع رسانی سریع زلزله در شهرداری باقرشهر نصب شد

خبرگزاری بسیج: شهرداری باقرشهر به عنوان اولین شهرداری استان تهران نسبت به نصب سامانه اطلاع رسانی سریع زلزله اقدام کرده است .
کد خبر: ۸۷۷۵۶۷۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰

معاون اجرایی شهرداری باقرشهر با اعلام این خبر گفت: باقرشهر روی گسل کهریزک و ری قرار دارد و از آنجایی که باقرشهر منطقه حساس و بحران زایی است و شرکت های نفتی و کارخانجات بسیاری در این خطه وجود دارد ، این سامانه می تواند به مدیریت بحران شهرداری باقرشهر در جهت اطلاع رسانی سریع از زلزله در سرتاسر کشور آگاهی دهد .

سیفی با بیان اینکه با هماهنگی اداره کل بحران استانداری تهران این سامانه را از موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران گرفته ایم ، تصریح کرد : با توجه به اینکه وزارت کشور، اداره کل بحران استانداری تهران ، هلال احمر و شهرداری تهران این سامانه را نصب کرده اند ، شهرداری باقرشهر نیز به عنوان اولین شهرداری در استان تهران است که برای اطلاع رسانی اعضای ستاد مدیریت بحران از این سامانه استفاده می نماید .

وی درخصوص کارایی سامانه اطلاع رسانی سریع زلزله گفت : در این سامانه رنگ بندی از سبز ، آبی ، زرد ، نارنجی و قرمز وجود دارد که زلزله از ۲ تا ۷ ریشتر در هر نقطه ای از ایران رخ دهد با طول و عرض جغرافیایی منطقه ، عمق زلزه و موقعیت مکانی زلزله نمایش داده می شود که رنگ قرمز شدیدترین زلزله را نشان می هد .

معاون اجرایی شهردرای باقرشهر در پایان یادآور شد : سامانه اطلاع رسانی زلزله در دفتر شهردار و دفتر مدیریت بحران شهرداری نصب شده است .

 

ارسال نظرات