خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: راهیان نور، خط بطلانی بر جداسازی نوجوانان از فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۶۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
رضا فقیهی در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی گفتگوئی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم داشت که در ادامه متن کامل آن را خواهید خواند.


تلاش استکبارجهانی برای تضعیف مهدویت و عاشورا در میان شیعیان
فقیهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر پیام اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی استان قم با نام «رهبران کوچک» همزمان با ایام محرم عنوان داشت: اگر برگردیم به یک سابقه‌ای که دشمن بیرونی ما استکبار جهانی از شیعه دارد و شیعه را با دوبال مهدویت و عاشورا و شهادت می‌شناسند؛ میبینیم که همیشه سعی کرده‌اند این دو بال را از شیعه بگیرند.


جداسازی نوجوانان از شهادت و رزم گامی در جهت خواست استکبار جهانی
وی با اشاره به برنامه‌های استکبارجهانی برای جداسازی مسلمانان از عاشورا و شهادت، گفت: ‌اگر بخواهند به صورت کلی ورود کنند؛ مطمئنا این کار انجام پذیرفتنی نیست. به همین خاطر برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی را بر مبنایی می‌گذارند که عاشورا و حضور مردم در صحنة عاشورا را از مردم بگیرند. بطور مثال در قوانین و لایحه‌هایی که امروزه ما می‌بینیم سر و صدایی دارد؛ هدف این است که ما نوجوانانمان را از رشادت، شجاعت، شهادت و رزم جدا کنیم و یک لایة حقوق بشری روی آن بکشیم و در مسیری برویم که خواستة استکبار جهانی که جدا شدن از عاشوراست را رقم بزنیم.


راهیان نور، خط بطلانی بر جداسازی نوجوانان از فرهنگ عاشورا
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم، حضور طیفی از سنین در صحنة کربلا را یادآور شد و راهیان نور، را خط بطلانی بر جداسازی نوجوانان از فرهنگ عاشورا و شهادت دانست و افزود: اسلام از ابتدا اگر حمایت شده، می‌بینیم که در صحنة کربلا نوجوان، جوان، مسن و میانسال، همه سنین هستند. از حضرت علی اصغر 6 ماهه، حضرت عبدالله 10 ساله، حضرت قاسم 13 ساله، حضرت علی اکبر جوان بیست و چند ساله، تا حبیب بن مظاهر که جزء مسن ترین افراد صحنة عاشوراست. پس امروز هم باید تأسی کنیم به عاشورا و همه حضور داشته باشیم.


رهبری کوچک اما بزرگ
وی، با اشاره به نامگذاری شهید فهمیده به عنوان رهبر کوچک، عنوان داشت: وقتی در ظاهر و سن شهید فهمیده به عنوان یک رهبر برای نوجوانان خودمان نگاه می کنیم، رهبری کوچک است؛ اما وقتی به بطن و عمق آن می‌نگریم، رهبر کبیر انقلاب حضرت امام(ره) این شهید بزرگوار را رهبر خودش می‌داند. پس در کل رهبر بزرگی است، اما در سن، چون مصداق پیدا می‌کند برای دانش آموزان، می‌شود رهبر کوچک. و ما باید در راهیان نور دانش‌آموزی، پرچم رهبر کوچک را از نظر سنی و پرچم این رهبر بزرگ را از جنبة اعلام نظر رهبر کبیر انقلاب، پاس بداریم و در این مسیر إن شاء الله با این شهادت، رشادت، از خود گذشتگی و ایثار، دیانت و همه این مواردی که یک فرد عاشورایی دارد، آشنایی بیشتری داشته باشیم.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) با ذکر این موضوع که انقلاب اسلامی مسیر مشخصی برای بشریت است؛ اظهار داشت: استکبارجهانی و عمّال آنها بدانند که نوجوان و جوان ایرانی را نمی‌توانند از عاشورا و اثرگذاری در متن انقلاب اسلامی جدا کند؛ چرا که انقلاب اسلامی یک مسیر مشخص برای بشریت است و تمام افراد در این انقلاب اسلامی اثرگذار و مؤثر خواهند بود.

ارسال نظرات