خبرهای داغ:
مسؤول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان مشخصات 5 شهید گمنام تازه تفحص شده که قرار است در روز 25 آبان تشییع و به خاک سپرده شوند را اعلام شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۹۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد بلندیان اظهار کرد: مراسم «شبی با شهدا» از نماز مغرب و عشا در روزهای 25 و 26 آبان ماه در مسجد نورباران اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: تشییع شهدای گمنام از ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 27 آبان ماه از مسیرهای چهارراه نورباران، خیابان 22 بهمن، خیابان علامه امینی، باغ غدیر، باغ‌موزه دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

مسؤول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تعداد این شهدا را 5 شهید عنوان کرد و گفت: یکی از این شهدا، جوان 20 ساله‌ای است که در عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: دو تن دیگر از این شهدا، نوجوان 16 ساله‌ای که در عملیات محرم و در منطقه شرهانی به شهادت رسیده و جوان 22 ساله‌ای که در عملیات والفجر یک و در منطقه فکه به شهادت رسیده بوده‌اند.

بلندیان با اشاره به شهید دیگری که قرار است به مناسبت روز 25 آبان تشییع شود، اذعان کرد: این شهید نیز در سن 17 سالگی در عملیات ایضایی والفجر 8 و در جزیره ام‌الرسا به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

وی تصریح کرد: جوان 18 ساله دیگری نیز که در عملیات والفجر 4 و در منطقه پنجوین به شهادت رسیده از جمله دیگر شهدایی است که پس از تفحص، روز 25 آبان بر روی دوش مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

مسؤول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان زمان تفحص این شهدا را در سه ماه اخیر دانست و تأکید کرد: این شهدای گمنام در ضلع شرقی باغ‌موزه دفاع مقدس و در همجواری با باغ غدیر تدفین می‌شوند.

وی هدف کلی از تدفین شهدای گمنام در چنین مراکز عمومی را ضروری دانست و اضافه کرد: ایجاد مزار شهدا در پارک‌ها، مراکز تفریحی و عمومی در تقویت ایمان به معاد و قیامت مردم بسیار مؤثر است.

بلندیان اظهارداشت: یکی دیگر از اهداف مهم کمیته تدفین شهدا افزودن بعد معنوی به ابعاد مراکز تفریحی و عمومی است تا مردم بتوانند تفریحی آمیخته با معنویت را تجربه کنند در کنار دیگر تفریحات یک چاشنی معنوی نیز اضافه شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها