خبرهای داغ:
نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

سوء استفاده از فضای مجازی برای فروش کالای قاچاق/ پلیس فتا می تواند از فروش کالای قاچاق در فضای مجازی جلوگیری کند

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور مامورانی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات حکومتی در اداره پست تشخیص اصالت کالا از اجناس قاچاق امکان پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۹۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر موسوی لارگانی درگفت وگو با خانه ملت با اشاره به کوچ قاچاق به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: اگر عده ای بخواهند از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به فروش کالای قاچاق کنند، پلیس فتا به راحتی می تواند آن ها را شناسایی کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش کالا می کنند باید مجوز قانونی لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه کسانی که مجوز فروش کالا از طریق فضای مجازی را ندارند برای اینکه دفتری نداشته باشند که بخواهند مالیات و عوارض پرداخت کنند، به این روش رو می آورند و کالای قاچاق خود را به فروش می رسانند که ضربه سنگینی به اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری در رابطه با کالای قاچاق که فرمودند "هرجا کالای قاچاق دیده شد، معدوم بشود” ضرورت دارد که نیروی انتظامی به ویژه  پلیس فتا با شناسایی عوامل فروش کالای قاچاق در فضای مجازی هر چه سریع تر از انجام این کار جلوگیری کند.

موسوی لارگانی افزود: کالاهایی که توان تولید آن وجود ندارد و ناچار به واردات آن هستیم باید حتما از مبادی قانونی وارد کشور شده وعوارض قانونی آن پرداخت شده استاندار و اصالت آن تائید شود و کالای مصرفی تاریخ گذشته وارد کشور نشود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم رکود برطرف شود و تولید در کشور رونق پیدا کند با با قاچاق در فضای مجازی نیز هر چه سریع تر مقابله شود تا مشکل مبارزه با قاچاق کالا که مدتی است بسیار خیلی خوب اجرا و در حال پیگیری است، برطرف شود و دیگر کالایی با عنوان قاچاق در کشور نداشته باشیم.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد نظارت بیشتر پست بر کالاهایی که امکان قاچاق بودن آن ها وجود دارد و قرار است به عنوان بسته پستی به دست مشتریان می رسد، تصریح کرد: اگر ارسال کالای قاچاق از طریق پست انجام شود، به راحتی می توان از جلوی آن را گرفت به طوری که اگر در اداره پست دو مامور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و تعزیرات حضور داشته باشند که اصالت کالایی که می خواهد ارسال شود را تائید کنند به راحتی راحتی جلوی ارسال کالاهای قاچاق از طریق پست گرفته خواهد شد.

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به افزایش قاچاق کالا در فضای مجازی از تشکیل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فضای مجازی و ایجاد مجموعه سامانه الکترونیکی در کشور برای شناسنامه دار شدن کالاها خبر داده است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار