عضو سابق کمیسیون اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:
میرمحمدی گفت: وظیفه کمیسیون برنامه بودجه است تا از دولت بپرسد که در قبال کارهایی که انجام داده پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۲۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷

سید محمد حسین میرمحمدی عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره پیش خور کردن دولت از بودجه سال 94 در سال 95 گفت: انضباط مالی یکی از وعده های رئیس جمهور بود ولی متاسفانه این وعده هم مثل تمام وعده های واهی که دولت به ملت ایران داده بود، دروغ از آب درآمد.

وی افزود: طرح بودجه هر سال توسط مجلس برآورد و به دولت ارائه می شود که دولت هم موظف است طبق چهارچوبی که مصوب شده حرکت کند. اگر دولت خلاف قانون مشخص شده حرکت کند باید سریعا به آن تذکر داده شود.

میرمحمدی گفت: وظیفه کمیسیون برنامه بودجه است تا از دولت طرح سوال کند که در مجلس حضور یابد و در قبال کارهایی که انجام داده پاسخگو باشد.

وی در خصوص جایگاه اقتصاد مقاومتی در طرح و برنامه های دولت برای استفاده از پیش خور کردن از بودجه اشاره داشت: اول باید دید که پول ها کجا خرج شده است، ممکن است در راه های تحقق اقتصاد مقاومتی قدمی برداشته شده باشد. در مشاهدات و تحقیقات و آمار هایی که از دولت اعلام می شود، بعید به نظر می رسد که این دولت از سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کرده باشد چنانچه قراردادهای عقد شده گواه این مسئله بوده است.
ارسال نظرات