رئیس اورژانس کل کشور گفت: امسال وضعیت خدمات رسانی و ارائه تجهیزات نسبت به سال های گذشته با افزایش 3 برابری را مواجه بوده است، 2200 پایگاه اورژانس مجهز به لوازم کامل پزشکی،3 بیمارستان صحرایی دارای اتاق عمل، 4 بالگرد و 3 فروند هواپیما آماده خدمات رسانی است.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۱۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

 پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در بازدید از غرفه بسیج رسانه، در نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار بسیج رسانه گفت: امسال جهت برقراری امنیت سلامت در راه های سراسر کشور برای زائران اربعین حسینی تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است،پوشش گستره خدمات از مناطق مرزی در زاهدان تا شمالی ترین نقطه کشور را دربر می گیرد و حتی  افرادی که از کشور های مجاور نیز که مسیر عبوری خود را ایران انتخاب می کنند، تحت حمایت اورژانس قرار دارند .

وی ادامه داد: امسال وضعیت خدمات رسانی و ارائه تجهیزات نسبت به سال های گذشته با افزایش 3 برابری را مواجه بوده است، کلیه پایگاه های اورژانس را تجهیز کرده ایم، البته لازم به ذکر است که تدابیر ویژه ای نیز درون مرز و بیرون مرز جهت بهداشت و ایمنی دیده شده است.

رئیس اورژانس کشور افزود:از  نظر آماری 2200 پایگاه اورژانس مجهز به لوازم کامل پزشکی آماده خدمت رسانی بوده،  3 بیمارستان صحرایی در اطراف مرز با تجهیزات اتاق عمل آماده جهت خدمات رسانی احداث گردیده، که یک بیمارستان در مرز مهران توسط سپاه پاسداران و 2 بیمارستان در مرز شلمچه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت خدمات رسانی آماده است. 20 بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور نیز در راستای اهداف نظام پزشکی آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین هستند.

کولیوند افزود:  ما امسال تلاش نموده ایم  تا در راه های منتهی به مرز و خروجی های کشور فاصله استقرار آمبولانس های اورژانس را به یک کیلومتر برسانیم و 4 بالگرد جهت اعزام به مناطق حساس را در دستور کار خود قرار داده ایم و 3 فروند هواپیما نیز آماده است تا در صورت حوادث ناگهانی به فرودگاه نجف اعزام شوند.

وی عنوان کرد: در سفر اربعین امسال توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل شده است و لذا در همین راستا، 100 تکنسین بر فعالیت های موکب ها و کارشناسان بهداشتی نظارت می کنند و در صورت لزوم به ارائه خدمات و آموزش های پیشگیری و بهداشتی می پردازند، 40 نفر متخصص از جامعه پزشکی در رادیو و تلویزیون عراق شروع به آموزش و تبیین راهکارهای بهداشتی و در مانی کرده اند.

کولیوند با اشاره به همکاری و همراهی همه دستگاه های وزارت بهداشت گفت:  فرصت مناسبی است تا در زمینه خدمات پزشکی و درمانی تقدیر بسیار ویژه ای از بسیج جامعه پزشکی شود که با فراغ بال به کمک کادر اورژانس و پزشکی آمده اند.

وی ادامه داد: کار اورژانس به صورت جهادی انجام می شود چرا که برنامه اورژانس بر سر کالا معامله نمی شود بلکه پای نجات جان انسان ها در میان است و اگر ما به صورت بسیجی وار عمل نشویم قتعا فاجعه و بحران رو به رو خواهیم شد.

رئیس اورژانس کل کشور در پایان توضیحات خود در توصیه ای به زائران اربعین گفت: توصیه اکید می کنم به زائرانی است که به لحاظ جسمی آسیب پذیر هستند،همانند بیماران دارای مشکلات قلبی، تنفسی، دیابتی و ریوی حتما قبل از سفر به پزشک معالج خود مراجعه کنند و مشورت های لازم را دریافت نمایند، در طول مسیر استراحت های لازم را انجام دهند و اصلا برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشند. درطول سفر برنامه ریزی های لازم را داشته باشند ، مسیر رفت و برگشت خود را مدیریت کنند. با وجود شرایط جوی متفاوتی که در کشور عراق حاکم است از به همراه داشتن لوازم گرمایشی و سرمایشی لازم دریغ نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات