یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تاکیدات رهبری معظم اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد، گفت: کار ماجراجویانه ای حداقل در خارج از آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.
کد خبر: ۸۷۷۵۴۵۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد خوش چهره  با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیجانات متأثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داریم، اظهار داشت: به اعتقاد من واکنش ها هنوز انتخاباتی است و اصالتی ندارد.

وی با بیان اینکه اشتباه است که بدانیم اشخاص در آمریکا منشأ تحول در داخل و خارج از کشور خواهند بود، افزود: بازیگردانانی در امریکا هستند که احزاب و رؤسای جمهور را مدیریت می‌کنند. البته به نظر می‌رسد با توجه به اینکه آمریکا در بدترین حالت اقتصادی و سیاسی است ما در آینده شاهد ماجراجویی جدیدی در این کشور نخواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه شرایط آمریکا نشان می‌دهد در آینده کار مارجراجویانه ای حداقل در خارج از آمریکا اتفاق نخواهد افتاد، تصریح کرد: در حال حاضر ساختار آمریکا در بخش های مختلف شکننده و با بحران های اقتصادی روبه رو است به نحوی که تا به امروز مسئولان آمریکایی با اصلاحات خاص خود فقط تهدیدات را مدیریت ضمنی کرده اند اما این امر به معنای رفع کامل آن تهدید ها نیست. 

وی در خصوص نحوه اجرای برجام با توجه به انتخابات جدید امریکا گفت: امریکا می‌داند که ایران کشور رعب پذیری نیست و با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد.

خوش چهره اضافه کرد: البته اجرای برجام به رفتار طرف ایرانی هم ارتباط دارد هر چقدر ما صلابت، عقلانیت و خود باوری بیشتری داشته باشیم طرف خارجی هم خود را ملزم به اجرای تعهدات خود می‌داند.

ارسال نظرات