بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران در بیانیه‌ای با اشاره به جلسه بررسی صلاحیت چند وزیر از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستند با پشت کردن به بده و بستان‌های سیاسی از نفوذ جریانات دل‌بسته به فتنه در خانه ملت جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۷۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، امام صادق(ع)، علم و صنعت، خواجه نصیر، شهید بهشتی و علامه طباطبایی در بیانیه‌ای با اشاره به جلسه بررسی صلاحیت چند وزیر جدید پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کردند: در این جلسه مطالبی مطرح شد که سعی داشت ظلم بزرگی که در سال 88 به ملت ایران روا داشته شده بود را با ادبیاتی نخ‌نماشده بپوشاند و  با  حرف‌ها و بازی‌های حزبی و سیاسی، اصول محکم انقلابی را به حاشیه براند.


در ابتدای این بیانیه آمده است: اهمیت مجلس به عنوان خانه ملت و محلی برای احقاق حقوق اقشار مختلف مردم امری مشخص و واضح است. متاسفانه بعد از گذشت حدود 5 ماه از شروع کار مجلس دهم، قوت لازم برای پیگیری کارها در این مجلس دیده نمی‌شود و هنوز شاهد نوعی ناپختگی در تصمیمات و انتخاب مواضع ناهمخوان در تصمیم هایش هستیم.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: هرچند که مجلس، مجلسی انقلابی و دارای عناصر بسیار ارزشمندی است. لکن مشاهده ادبیات سخیف، بحث های نازل و استدلال های آبکی در نطق بعضی از نمایندگان آزاردهنده شده است که باعث کاهش سطح سواد و منش مجلس می گردد که یکی از دلایل این مطلب می‌تواند لیستی رای آوردن افرادی از شهر های بزرگی کشور باشد که در سابقه خود برای حضور در مجلس قانونگذاری کشور، عضویت در هیئت علمی دانشگاه یا فلان حزب و کمیته و شورا، تدریس و مدیریت در دبیرستان ها و دوره های تحصیلی، مشاور فلان شرکت بودن یا فامیل شهید بودن را کافی دانستند!

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در بیانیه خود تاکید کردند: غالباً در گذشته، نمایندگان وزین داخل مجلس شهرهای کلان‌تر، نقش محوری در جمع‌بندی آرا و نظرات سایر نمایندگان را داشتند حال که نمایندگان برخی شهرهای مهم و تاثیرگذار دیگر از چنین غنایی برخوردار نیستند و البته خودشان هم، به دلیل حمایت برخی احزاب و قرار گرفتن در لیست ها و به بیانی پنهان شدن پشت سر سرلیست های انتخاباتی یا به توصیه افرادی خارج ازلیست رای آورده اند. بیم آن می‌رود که عملا بعضی تصمیم‌سازی‌ها در خارج از مجلس شکل بگیرد و در واقع استقلال مجلس زیر سوال برود.

همچنین در این بیانیه ضمن اشاره به نکاتی تصریح شد: فتنه‌ی 88 قطعا و یقینا جزو بزرگترین ضربه‌هایی است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان خارجی به وسیله‌ مهره‌های فریب‌خورده‌ داخلی، به پیکره نظام اسلامی وارد کرده‌اند که به لطف الهی و با حضور بموقع مردم در آن صحنه‌ی حساس، نقشه‌ی شوم دشمنان نقش بر آب شد. لیکن ملت بزرگ ایران این ظلم عظیم را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد و آینه‌ی عبرت فتنه 88 را همواره قرص و محکم روبروی مسئولین و نمایندگان خود نگاه خواهد داشت تا من‌بعد احدی نتواند فکر عدول از خطوط قرمز نظام اسلامی را به ذهن خود راه دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چندی پیش  شاهد جلسه بررسی صلاحیت چند وزیر جدید پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی بودیم. جلسه که در آن انتظار می‌رفت نمایندگان مردم با توجه به کارنامه‌ سه ساله‌این وزارت‌خانه‌ها دقت نظر و وسواس بیشتری نسبت احراز صلاحیت‌ها به خرج داده و با تیزبینی دو چندانی دفاع از حقوق مردم و التزام به اصول انقلاب اسلامی را از وزرای محترم پیشنهادی مطالبه کنند.در کمال تاسف بایستی بگوییم که در خلال این جلسه مواضعی مطرح شد که نه تنها به حق و حقوق مردم توجه نمی کرد، بلکه سعی داشت ظلم بزرگی که در سال 88 به ملت ایران روا داشته شده بود را با ادبیاتی نخ‌نماشده بپوشاند و  با  حرفها و بازی‌های حزبی و سیاسی، اصول محکم انقلابی را به حاشیه براند.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: حفظ و حراست از جایگاه والای مجلس شورای اسلامی از وظایف ریاست محترم آن مجلس است. متاسفانه در مواردی چند شاهد آن بوده‌ایم که این وظیفه به حاشیه رفته و در آن مجلس به طور صریح از اصول و مواضع انقلابی پاسداری به عمل نیامده است. انتظار آن است که ریاست محترم مجلس با پشت کردن به فضاهای بده بستان‌های سیاسی و حراست از استقلال مجلس، از نفوذ جریانات دل‌بسته به فتنه در خانه ملت با شدت‌عمل جلوگیری نماید.

بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران تاکید کردند: برای برخی از چهره‌های سیاسی که قبل از انتخابات صراحتا از فتنه برائت جسته و پس از انتخابات حرف دیگری می‌زنند یادآور می‌شویم که دوران این دغل‌بازی ها به سر آمده و سهمیه‌ی یکبار مصرف دورویی آنها به اتمام رسیده است.سرقت رای مردم حتی برای یک بار خیانتی بزرگ و نابخشودنی است که رسوایی در دنیا و آخرت را برای خیانتکار به ارمغان می‌آورد. تکه‌پراکنی و مبهم گویی در خصوص خطوط قرمز انقلاب اسلامی آن هم توسط یک نماینده‌ی مجلس، خود نشانه‌ی واضحی از کاسه‌ی زیر نیم‌کاسه است. چنانچه در وراء این گونه سخنان، استدلال، منطق و یا حرف قابل ارائه‌ای وجود دارد، ما با کمال میل از این نمایندگان دعوت می‌کنیم تا در یک کرسی آزاداندیشی در هر زمان و در هر مکانی که خودشان صلاح می‌دانند سخنانشان را بر زبان جاری سازند.

در پایان این بیانیه تصریح شد: از هیات نظارت بر نمایندگان به جد می‌خواهیم که رفتار تمامی نمایندگان را به خوبی رصد کرده و به خصوص حواشی ساخته شده توسط حاشیه‌سازان را در کارنامه‌ آن‌ها ثبت و ضبط نماید و در صورت عدول آنها از اصول صریح و روشن انقلاب اسلامی، بی هیچ چشم‌داشتی با آنها برخورد قانونی کرده و صلاحیت آنها را مجددا مورد بررسی قرار دهد. از آحاد ملت بصیر، مومن و انقلابی کشور عزیزمان خاضعانه تقاضا داریم تا رفتار نمایندگان منتخب خود را در طول دوران مسئولیت زیر نظر داشته باشند و از اعلام نظر و موضع خود در هر مجالی به عنوان یک وظیفه‌ انقلابی و از اصلی‌ترین مصادیق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استنکاف نورزند.


ارسال نظرات