خبرهای داغ:
نماینده مردم نائین و خوربیابانک در مجلس:

هیچ قانونی اجازه برداشت آب کشاورزان را به دولت نداده است

نماینده مردم نائین و خور در مجلس گفت: دولت حق برداشت آب کشاورزان و پرداخت غرامت به آن‌ها را ندارد و هیچ قانونی نیز چنین اجازه‌ای به آن نداده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۳۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی پوربافرانی عصر یکشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که در شهرستان شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه تأمین آب استان یکی از طرح‌هایی است که بالغ بر 30 سال است که در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: دولت حق برداشت آب کشاورزان و پرداخت غرامت به آن‌ها را ندارد و هیچ قانونی نیز چنین اجازه‌ای به او نداده است.

وی ادامه داد: در شرق استان کشاورزان بسیار خوبی حضور دارند که با وجود کمبود آب و کم‌ترین مصرف آب، محصولات خوبی برداشت می‌کنند.

نماینده مردم نائین و خوربیابانک با انتقاد از اجرای نادرست طرح‌های تأمین آب استان در دولت‌های مختلف، تأکید کرد: افرادی که در گذشته دست در سفره کشاورزان کرده و آبی که برای مصارف کشت و زرع بوده را برای سایر مصارف استفاده کرده یا به دیگر مناطق انتقال داده‌اند، باید از قبل به فکر تأمین آب جایگزین برای این قشر نیز بوده باشند.

وی با اشاره به لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه، تصریح کرد: کشاورزی یکی از پایه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، ما باید زمینه رشد کشاورزی و کمک به کشاورزان را فراهم کنیم.

پوربافرانی با انتقاد از استفاده آب کشاورزی در مصارف دیگر از جمله شرب مناطق شهری، خاطرنشان کرد: ابتدا باید آب رودخانه و تونل اول کوهرنگ را در اختیار کشاورزان قرار دهیم و سپس در مورد نتایج خشک‌سالی بحث کنیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار