خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع روحانیون منطقه خوراسگان اصفهان گفت: ما روحانیون باید سه معیار ایمان به غیب، اخلاق خوب و عمل صالح را در خود داشته باشیم تا بهترین فرد باشیم.
کد خبر: ۸۷۷۵۳۱۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع ائمه جماعات منطقه خوراسگان اصفهان، اظهار کرد: ما که لباس روحانی به تن کردیم و در واقع شناخته‌ شده هستیم ما را به این می‌شناسند که در مسیر اهل‌بیت هستیم و شایسته است که «خیر البریه» باشیم.

وی با اشاره به آیه 7 سوره بینه، افزود: نکته مهم این است که نباید خود را «خیر البریه» بدانیم و در حال حاضر در بین مردم خود را بهترین ندانیم و سعی کنیم در عبادات بهترین عبادت‌ها را انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تلاش هر کدام از ما باید این باشد که در خوبی‌ها نفر اول باشیم اما اعتقادمان این نباشد که نفر اول هستیم، تقرب دست ما نیست و معیار تقرب به خدا حسی نیست.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در آیه دوم سوره ملک، احسن و عمل را معیار تقرب می‌دهد و نه اکثر و عمل را تأکید کرد: دلیلی ندارد که بگوییم ما بالاتر از بقیه هستیم.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه نمره به ما داده نشده که بدانیم آیا بهترین نمره را در پیشگاه خداوند داریم یا نه، عنوان کرد: چگونه می‌شود که بهترین فرد باشیم؛ سه معیار دارد و ما این سه معیار را در حوزه کار می‌کنیم، باید مقصد را معین کنیم و باید از اکنون به فکر نتیجه باشیم که به کجا می‌خواهیم برویم.

وی با اشاره به 3 معیار برای بهترین فرد، ادامه داد: ایمانمان به غیب به حد یقین باید برسد که این موضوع یکی از آن معیارها است پس ما اگر خواستیم رنگ و بوی اهل‌بیت را پیدا کنیم باید به این یقین برسیم و این اولین و بزرگ‌ترین سرمایه ما است.

امام‌جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: دومین معیار هم که بسیار مهم است و حتماً باید ما روحانیون آن را داشته باشیم، اخلاق خوب است، اخلاق حسادت را از خود دور کنیم و اصلاً ما به حوزه آمدیم که خود را تهذیب کنیم، یک اخلاق بد، غضب، شهوت، عجله می‌تواند اخلاق خوب را بگیرد.

وی اضافه کرد: عمل صالح سومین معیاری است که ما روحانیون باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و اگر خواستیم تمام عمل‌های ما صالح باشد راهکار آن، دانستن احکام و رساله است.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه اگر محبت آشکار نشود، «مودت» نام دارد، گفت: مودت ابراز علاقه همراه با پیروی است، به همین منظور در مقابل عداوت قرار می‌گیرد چرا که عداوت بغض همراه با دشمنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها