خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توسعه و عمران آذربایجان از ساخت سه هزار واحد مسکونی برای خانواده های حاشیه نشین و مناطق پر خطر تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۵۱۳۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد سجودی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این واحدهای مسکونی برای کارآمد کردن بافت های فرسوده و ناکارآمد و ساماندهی خانوارهای ساکن در این قسمت ساخته می شود.

وی گفت: بخشی از این بافت فرسوده متعلق به محوطه مسجد کبود و چهارراه شهید بهشتی است که با عنوان طرح عتیق در قالب مجموعه مسکونی تجاری در زمینی به وسعت پنج هکتار با زیربنای 150مترمربع در حال ساخت است.

سجودی با اشاره به اینکه واحدهای دو بلوک این طرح به پایان رسیده و بقیه نیزدر حال تکمیل است، از ساخت بزرگترین هایپرمارکت به مساحت هفت هزار در آن خبر داد و افزود: طرح عتیق دارای یکهزار و 200پارکینگ، شهر بازی، انواع واحدهای خدمات، باشگاه و ... غیره است.

وی در ادامه به ساخت واحدهای مسکونی در شهرک ارم و اندیشه پرداخت و بیان کرد: برای ساماندهی مردم مناطق حاشیه نشین این واحدهای مسکونی ساخته می شود که 200واحد آن در ارم با هزینه ای بالغ بر 11میلیارد تومان در شهرک ارم در حال ساخت است که 176واحد آن تکمیل و 76 واحد آن تحویل شده است.

سجودی همچنین ساخت 600واحد مسکونی در شهرک اندیشه را از دیگر فعالیت های شرکت توسعه و عمران آذربایجان عنوان کرد و گفت: این واحدها در هفت طبقه ساخته می شود که خاک برداری و اجرای فونداسیون آن انجام شده و یک طبقه از آن نیز ساخته شده است که می توان گفت 15درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران آذربایجان به اجرای فراخوان طرح همگانی برای کارآمد کردن بافت های فرسوده تبریز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح از طریق رسانه ملی، مساجد و پایگاه ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید تا نسبت به کارآمد کردن خانه های اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور شهرداری و شورای شهر تمهیدات ویژه را در جهت صدور پروانه رایگان فراهم کرده اند که شهروندان با مراجعه به مناطق خود می توانند آن را کسب کنند.

سجودی افزود: پس از کسب پروانه از مناطق مربوطه، شهروندان می توانند برای اخذ وام 50میلیونی می توانند به بانک های مسکن که از طریق مسکن و شهرسازی و استانداری هماهنگ شده ایم مراجعه کنند که بازپرداخت آن هشت درصد بوده و مدت زمان آن بنا به شرایط متقاضی متفاوت خواهد بود.

وی همچنین از پرداخت ودیعه بانکی به صورت قرض الحسنه نیز برای این افراد خبر داد و اظهار داشت: شرکت توسعه و عمران آذربایجان با هماهنگی های که با شهرداری، شهرسازی و ... انجام داده است تلاش دارد ضمن احیای بافت های فرسوده و سکنی دادن مردم در واحدهای مسکونی جدید و کارآمد بتواند گام مهمی در زودن چهره شهر از حاشیه نشینی بردارد.

سجودی همچنین ساخت مجموعه های مختلف فرهنگی، تفریحی، خدماتی و بهداشتی در کنار واحدهای مسکونی را از دیگر اقدامات این شرکت برای رفاه حال مردم این مناطق خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها