حجه الاسلام ابراهیمیان در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه قائمشهر:
ابراهیمیان در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهرخطاب به تشییع کنندگان و دانشجویان افزود: از امروز مسؤولیت ما به مراتب سخت‌تر می‌شود،زیرا باید طوری رفتار کنیم تا خدای ناکرده شرمنده این شهداء نشویم.
کد خبر: ۸۷۷۵۰۷۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گمنامان زمین و نام‌داران آسمان، امروز شهر را با قدوم خود متبرک کردند و مردم به احترام‌شان ایستاده گریستند و بر سر و سینه زدند.

تمام شهر پر شده بود از بوی گل و دود اسپند مادران شهیدی که داغ عزیزشان بعد از چندین سال دوباره برایشان تازه شده بود.

مادرانی که هنوز چشم انتظارند و شاید این سودا را در دل پروراندند که شاید اینان همان نورچشمی خودشان باشند و در دل نجوا کردند « مه جان پسر خَلِه خِش بمویی».

چه جمعیتی آمده بود، از آن کودک سه ساله تا پیرمرد هشتاد ساله که توان ایستادن نداشت.

همه آمدند تا کسی از قافله عشاق اهل بیت و شهداء جا نمانده باشد.

اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان به احترام مهمانان‌شان که در روزگار جنگ برای دفاع از میهن کلاس‌های درس را نیمه کاره رها کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند، امروز کلاس‌ها را تعطیل کردند و با شاخه‌های گل به استقبال دو شهید خوش‌نام شهرشان رفتند.

آنان خوب می‌دانند که برادران شهیدشان با چه هدفی جان خود را فدا کردند.

حال و هوای امروز دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر با همیشه فرق داشت، آلاله‌های پرپر آمده‌اند. جوانانی که سرو قامت و علی‌اکبروار رفتند و بعد از چندسال از فرسنگ‌ها راه، علی اصغروار و با دو تکه استخوان برگشتند.

 در آستانه فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، ندای یا حسین(ع) فضا را آکنده از شور و عشق کرده بود و دل‌ها را روانه دشت کربلا کرد.

فرماندار قائم‌شهر، با بیان اینکه شهداء حق بزرگی به گردن ما دارند، اظهار کرد: شهر ما میزبان دو کبوتر خونین‌بالی است که از کربلای ایران و بدون نام و نشان آمده‌اند.

مهدی محمدی افزود: امروز همه مردم و مسؤولان آمده‌اند تا بار دیگر با این شهداء بیعت ببندند و بگویند که راهشان همچنان ادامه خواهد داشت و هرگز فراموش نمی‌شود.

وی گفت: این لطف خداوند است که شامل حال ما شده است و شهرستان ما میزبان و مدفن پیکرهای پاک این دو شهید گرانقدر است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر نیز در این مراسم با بیان اینکه میزبانی از این دو شهید گمنام، بزرگ‌ترین افتخاری است که خداوند به واحد دانشگاهی ما عطا کرد، اظهار کرد: از این پس دانشگاه آزاد، میزبان دو شهید بی‌نام و نشان است و این محل را به قدومشان متبرک کردند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان افزود: این راست قامتان تاریخ، به تأسی از امام شهید خود وارد میدان جنگ شدند و بعد از سال‌ها این‌چنین به وطن بازگشتند.

وی به اساتید،دانشجویان و کارمندان دانشگاه توصیه کرد: هر وقت که دلتنگ هستید و سختی‌ها و مشکلات روحی و جسمی بر شما غلبه کرد، به قبور این شهداء سر بزنید و از آنان کمک بگیرید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه از امروز پناه‌گاه خوبی پیدا کرده‌ایم، اظهار کرد: در سنگر علم و دانش وجود این عزیزان نعمت بزرگی است و مزار شهداء بهترین تکیه‌گاه هستند.

ابراهیمیان افزود: از امروز مسؤولیت ما به مراتب سخت‌تر می‌شود،زیرا باید طوری رفتار کنیم تا خدای ناکرده شرمنده این شهداء نشویم.

وی در پایان با بیان اینکه افتخار ما این است که در دوران دفاع مقدس، 11 دانشجوی شهید را تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: امروز هم به این مفتخریم که مدفن این دو شهید در این مکان علمی قرار گرفت.

 این دو شهید تازه تفحص شده، 17 و 27 ساله بودند که در عملیات‌های والفجر چهار و والفجر هشت در مناطق پنج‌وین و ام‌الرصاص به شهادت رسیدند.

بعد از پایان مراسم تشییع که با حضور پرشور مردم و مسؤولان برگزار شد، نماز میت توسط سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر بر پیکر این دو شهید خوانده و بعد از آن در آرام‌گاه ابدی خود واقع در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی وحد قائم شهر آرام گرفتند.

فارس
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها