مشاور خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) کنگان:
بوشهر- مشاور خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کنگان در کارگاه آموزشی تربیت فرزند در جمع خانواده های بنیاد شهید و ایثارگران،خانواده را کانون هدایت و رشد انسان دانست.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۹۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان کنگان، سمیه نجار کارشناس مشاوره خانواده در جمع خانواده های بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تاکید بر توجه نقش تربیتی خانواده ها افزود:خانواده کانون اصلی هدایت و رشد انسان و عامل پیشرفت و تعالی فرهنگ جامعه است.
نجارهمچنین اضافه کرد:کودکان ما آن گونه می شوند  که هستیم ، نه آن گونه که دلمان می خواهد بشوند.
وی خاطر نشان کرد: کودکان، پاک و معصوم به دنیا می آیند و چهره درون و باطنشان آسمانی است. هر کودکی ویژگی های منحصر به فردی دارد. آنها با تقدیر خاص خود به این دنیا پا می گذارند.
این کارشناس افزود: همان گونه که طبیعی است از دانه سیب، درخت سیب به عمل آید و انتظار به بار آوردن میوه دیگر، از آن نمی رود، در تربیت فرزندان نیز نخستین وظیفه والدین این است که سرشت و طبیعت فرزندان را بشناسند و به آن احترام بگذارند.
نجارتاکید کرد: در تربیت فرزندان نیز نخستین وظیفه والدین این است که سرشت و طبیعت فرزندان را بشناسند و به آن احترام بگذارند. همچنین استعدادهای نهفته او را شکوفا کنند و هر کدام از آنها را در مسیر توانایی های ویژه او پرورش دهند.
وی تاکید کرد: هرگز نباید آنها را بر اساس چارچوبی مشخص و دلخواه خود تربیت کنیم، بلکه آنان برای رسیدن به رشد و تکامل، تنها به حمایت های مدبّرانه و ارشادی ما نیاز دارند. برای اینکه جوانه های عظمت و شکوهشان رشد کند، باید زمین حاصل خیز را برایشان آماده کنیم و به توانایی ها و هوش مدیریتی سرشار آنان ایمان بیاوریم. آری همان گونه در هر دانه سیب، چگونگی رشد یک سیب پی ریزی شده است، در مغز، قلب و جسم همه کودکان نیز برنامه رشد و تکامل و دست یابی به همه حالت های درستِ مربوط به آنها وجود دارد.
نجار افزود: به جای اینکه بکوشیم فرزندانمان را به دلخواه خود تربیت کنیم، آگاه باشیم که بچه ها پاک و مستعد به دنیا آمده اند و ما مسئولیم که این خوبی و پاکی آنها را با تربیت شایسته، برایشان حفظ کنیم.

ارسال نظرات