دبیر هیات رئیسه مجلس گفت: نمایندگانی که به وزاری پیشنهادی رای دادند مرزبندی با فتنه ندارند.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۵۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در دوران مشروطیت مردم به دنبال عدالت خواهی و جمهوری بودند و حتی در زمان به توپ بسته شدن مجلس مردم به دنبال تغییر نظام بودند اما از سال 1342 به بعد جریان دموکراسی تبدیل می شود به حذف استبداد و نظام پهلوی برای حفظ خود تمام کشور را وابسته  می کند  و با تصویب کاپیتولاسیون ازادی عمل گسترده ای برای مستشاران آمریکایی می دهد و آنچه مردم می‌خواستند حذف کنند سلطنت و استکبار بود.

وی ادامه داد: امریکا درصدد بود کاری کند تا مردم نتوانند انقلاب اسلامی را پایه ریزی کنند و سعی کرد تا با نفوذ در بدنه انقلابیون این کار را انجام دهد و شبانه روزی کار می کردند تا ایران تجزیه شود همان کاری که الان با سوریه و عراق انجام می دهند.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به دانشجویی در خصوص اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان برای کمک به معیشت فرهنگیان تاسیس شده است  ولی عده ای می آیند و این سرمایه را از کشور خارج می ‌کنند که دیگر قابل برگشت نیست.
 
وی ادامه داد: مبلغ این اختلاس 8000میلیارد تومان بود که به سی نفر داده شد و مجلس تحقیق و تفحص راجع به این موضوع را شروع کرده است و علت اصلی  استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز همین موضوع بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی که چرا بعضی از درس ها ازجمله درس شهید فهمیده از کتب درسی حذف شده است عنوان کرد: حذف این دروس از کتب درسی مورد اعتراض واقع شد و علت این اتفاق این است که کسانی که کتاب های درسی را منتشر می کنند اعتقاد های انقلابی که دانشجویان دارند را ندارند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: 175نفر از نمایندگانی که در این دوره به مجلس آمده اند اولین دوره نمایندگیشان می‌باشد و این مجلس بسیار مجلس جدیدی است؛ بعضی از نمایندگانی که به وزرای پیشنهادی رای اعتماد دادند طرفداران دولت بودند و فتنه برایشان خط قرمز نبود و بعضی دیگر از نمایندگان برای تعامل بیشتر با دولت به این وزرا رای اعتما دادند چون مدت زیادی از این دولت نمانده است.
 
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با اینکه دوبرابر وزارت بهداشت پرسنل دارد ولی بودجه آن سه برابر وزارت بهداشت است ولی اموزش و پرورش خدماتی که به مردم می دهد رایگان است و درامد خاصی ندارد و بعضی دستگاه‌ها از محل درامد های اختصاصی به کارمندانشان حقوق می دهند.
 
هاشمی گفت: نظام مالیاتی ما خیلی ناکارامد می باشد وبه همین دلیل فاصله طبقاتی در بین اقشار جامعه خیلی زیاد است.
 
وی عنوان کرد: بنده خودم از مخالفین اجرای برجام به این شیوه که ما همه گام ها را برداریم و بعد غربی ها گام هایشان را بردارند هستم که متاسفانه الان این اتفاق افتاده است و این تحریم‌هایی که بانک های ما بعضی شخصیت ها را کرده اند به این دلیل است که این بانک ها به بانک های بین المللی متصل اند و اگر بانک های ما این افراد را تحریم نکنند خودشان تحریم می شوند و این کارهایی که ما در برجام انجام دادیم و نیروگاه های هسته ای خودمان را از بین بردیم پنج شش میلیار دلار و دو سال زمان می خواهد تا به زمان اول برگردد .


ارسال نظرات
پر بیننده ها