خبرهای داغ:
فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید هاشمی همدان با تاکید بر اینکه جنگ نرم در عین سادگی بسیار سخت و پیچیده است، گفت: مهم‌ترین ابزار تهدید و جنگ بین قدرت‌ها در دنیا، رسانه است.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۵۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی زنگنه امروز در مراسم کارگاه آموزش خانواده که در پایگاه حضرت آمنه(س) ناحیه همدان برگزار شد، با بیان اهداف دشمن در جنگ نرم اظهار داشت: دشمن با جنگ نرم از سوی نیروهای شیطان و استبداد برای به نابودی و مذلت کشاندن و برگرداندن مسلمانان از راه اسلام تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان بعد از انقلاب نیز به فکر فروپاشی نظام و بنیان خانوداه‌ها هستند، افزود: دشمن بر این امر اذعان دارد که پس از انقلاب، 39 سال در ایران در حال جنگ هستیم و باید روی مادران ایران کار کنیم تا ایران را به زمین بکوبیم.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید هاشمی همدان در ادامه با اشاره به ابزار دشمن در جنگ نرم ابراز داشت: ابزارهای جنگ نرم بسیار ساده و کم هزینه هستند که این سادگی در عین حال بسیار پیچیده و کاربردی‌تر از جنگ سخت است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نرم سخت‌تر از جنگ سخت و نبرد رودر رو با دشمن است، گفت: جنگ نرم مقاومت‌های فیزیکی ندارد و دشمن با تصرف فکر، اندیشه و اراده یک جامعه و نفوذ آرام در افکار مردم وارد جنگ می‌شود.

زنگنه افزود: امروز مهم‌ترین ابزار تهدید و جنگ بین قدرت‌ها در دنیا، رسانه است و حتی قدرت‌های بزرگ نیز با رسانه‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی در ادامه با معرفی ماهواره به عنوان بهترین ابراز دشمن برای نفوذ در افکار مردم تصریح کرد: چطور ممکن است که در برخی از کشورها مردم برای گوش دادان به اخبار از طریق رسانه‌ها باید هزینه پرداخت کنند اما 143 شبکه فارسی زبان به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد؟

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید هاشمی همدان بیان داشت: این یک تلاش و هجوم فرهنگی است و با مقید نبودن آنها به باورهای شرعی و مناسبات فرهنگی کشورمان خسارت‌های اعتقادی و اجتماعی بسیاری را برایمان رقم می‌زنند.

وی با اشاره به فیلم‌های ماهواره‌ای گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده افزایش طلاق، بی بند و باری و خیانت همسران نسبت به یکدیگر از آثار و تأثیر این فیلم‌ها در خانواده‌ها است که این خود نشان از اثرات زیان بار استفاده از شبکه‌های ماهواره ای است.

زنگنه در رابطه با اثرات زیان بار استفاده از گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی بیان داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده میزان ناباروری، از هر 8 زوج ایرانی 4 زوج نابارور هستند که اشعه‌های گوشی‌های هوشمند و وای‌فای در میزان این آمار نقش به‌سزایی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع سرطان در کشور افزایش یافته است، گفت: در به وجود آمدن این آمار نیز فضای مجازی، آپارتمان نشینی و نوع تغذیه که برگرفته از تغذیه غرب و از آموزه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی است بسیار موثر است.

زنگنه افزود: امسال متاسفانه 18 نفر بر اثر گرفتن عکس سلفی در کشور در مسیرهای پر خطر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای خانواده را بالا ببریم، گفت: فرزندان دهه 70 و 80 بلوغ فکری و هوشی بالاتری نسبت به والدین خود دارند بنابراین باید والدین را آموزش دهیم تا آنها از فرزندان خود جلوتر باشند و بتوانند در مقابل برنامه‌ریزی‌هایی که دشمن برای فرزندان آنها کرده است مراقبت کنند.

فرمانده حوزه دانش‌آموزی شهید هاشمی همدان خاطرنشان کرد: اگر در برابر برنامه‌ریزی و سرمایه‌های عظیمی که دشمن برای فرزندان ما هزینه کرده مراقب نباشیم این سرمایه‌های عظیم را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات