خبرهای داغ:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از 240 میلیارد ریال کمک معیشت در شش ماهه نخست امسال به 66 هزار خانوار پرداخت شده، گفت: با توجه به توانمندسازی خانواده‌ها در سال گذشته و خروج آن ها از چرخه حمایتی کمیته امداد استان، تعداد افراد مستمری‌بگیر در سال‌جاری پنج درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۴۹۱۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خالد سیار افزود: پرداخت مستمری به خانواده‌ها با هدف رفع بخشی از نیازهای ضروری آن ها انجام می‌شود تا بتوانند ضروریات اساسی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در ۳۵ سرفصل حمایتی به مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه می‌دهد، از پرداخت مستمری،برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی،کمک هزینه‌ تامین جهیزیه، پرداخت بیمه تامین اجتماعی،کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج، ساخت،خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی را بخشی از اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات مددجویان برشمرد.

سیار با اشاره به اینکه در سال‌جاری 68 نفر از فرزندان پسر خانواده‌های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شده اند،خاطرنشان کرد: این افراد پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی تسهیلات اشتغال و خودکفایی دریافت خواهند کرد تا در کنار خانواده خود به کار و کسب درآمد بپردازند.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات معافیت از خدمت سربازی یکی از خدمات کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است،تصریح کرد: بر این اساس، تنها یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه بیش از یک هزار خانوار تحت پوشش طی شش ماهه اول امسال از انشعابات رایگان آب، برق و گاز، فاضلاب، پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: انشعابات رایگان در تعامل کمیته امداد با ادارات آب، برق، گاز و شهرداری به خانواده‌های تحت حمایت اعطا می‌شود که از این طریق مددجویان متقاضی با معرفی این نهاد به ادارات مذکور مراجعه و از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه منازل و اثاثیه مددجویان در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شده،ادامه داد: طی قرارداد منعقد شده با بیمه دانا، منازل و اثاثیه مددجویان تحت حمایت در صورت بروز آتش سوزی،سیل و حوادث دیگر بیمه شده است.

خالد سیار با اعلام اینکه طی این مدت بیش از 324 میلیون ریال به اجاره مسکن 381 خانوار نیازمند پرداخت شده است،گفت: در حال حاضر حدود دو هزار و 627 خانوار در نوبت دریافت کمک برای پرداخت اجاره مسکن خود هستند.

ارسال نظرات