کارشناس فقه و تفسیر در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس فقه و تفسیر گفت: طلبه ها از آنجایی که در خط مقدم هستند می توانند تذکر لسانی را در برابر منکرات جامعه داشته باشند تا مردم را از لحاظ فرهنگی به درجه ای برسانند که منکر برایشان شناخته شود.
کد خبر: ۸۷۷۴۸۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

سید عبدالمهدی توکل کارشناس فقه و تفسیر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: همانطور که از آیات قرآن استفاده می شود افراد دو موضع می توانند در برابر نفوذ و ولنگاری فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: موضع اول مربوط به افراد عادی می شود که طلبه ها از آنجایی که در خط مقدم هستند در اولویت قرار دارند و می توانند تذکر لسانی را در برابر منکرات جامعه داشته باشند تا مردم را از لحاظ فرهنگی به درجه ای برسانند که منکر برایشان شناخته شود.

کارشناس فقه و تفسیر تصریح کرد: شبهات زیادی در جامعه وجود دارد که قلب پاک مهم است و به ظاهر و رعایت ضوابط ظاهری نیست، طلبه ها باید تبیین کنند که منکر و معروف واقعی چیست در حالی که در قرآن پاک بودن دل با عمل صالح همراه با هم آمده است. وقتی مبانی به صورت زیربنایی برای مردم تفهیم شود مردم باید قبول کنند معروف و منکر چیست تا اثرگذاری بیشتری باشد تا اینکه بخواهیم به اجبار آنها را به کاری واداریم.

توکل اظهار داشت: نوع دیگری از امر به معروف که حوزه ها هم می توانند در آن دخالت داشته باشند این است که جو را به گونه ای آماده کنند که از میانشان افرادی به عنوان قاضی انتخاب شوند که در پست های مهم مسئولیت بگیرند تا درجات بالاتر امر به معروف مثل دستگیر کردن افراد متجاهر به فسق که هر کسی نمی تواندانجام دهد را به عهده بگیرند، چرا که هرج و مرج پیش می آید طلبه ها باید به درجه ای برسند که بعضی از این پست ها را در اختیار بگیرند.


ارسال نظرات