فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا:
فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با اشاره بر اینکه شهادت پاداش عمل شهدا است، گفت: بالاترین درجه افتخار یک انسان شهادت است. بنا بر روایات و احادیث سه گروه انبیاء، اولیا و شهدا در روز قیامت شفاعت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۱۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، سرهنگ کیا عاشوری در یادواره شهدای دانش‌آموز که در مدرسه نرجس صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شما دانش‌آموزان باید ادامه‌دهنده راه شهیدان باشید که با فدا کردن تمام هستی خود عزت و اقتدار را برای کشور اسلامی ما به ارمغان آوردند. آینده انقلاب در دست شما دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه مدرسه نرجس صومعه‌سرا جزء مدارسی است که در عرصه‌های جبهه فرهنگی حرف نخست را می‌زند، افزود:بنابر آیه شریفه "ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون"هرگز گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مردگانند بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

عاشوری با اشاره بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه ما است،خاطرنشان کرد: شهدا دارای بالاترین مقام هستند.شهادت اوج افتخار یک انسان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره نخستین شهید مدافع حرم صومعه‌سرا شهید" محمد اتابه" گفت:کسانی منتخب شهادت هستند که رفتار و کردارشان الهی است. شهادت هنر مردان خدا است.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با اشاره بر اینکه شرط شهید شدن شهید بودن است، تصریح کرد: شهادت به معنای هجرت و گذشتن از منیت‌ها، تعلقات و خود است. پایداری و ایستادگی در راه خداوند یکی از مراتب شهادت است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه بنده مقام شهدا در فضای امروز جامعه با توجه به هجمه‌ها و زیبایی‌های فریبنده که دل کندن از آنها سخت و دشوار است بالاتر از مقام شهدای صدراسلام است، ابراز کرد: شهدا امامزادگان عشق‌اند.

عاشوری با اشاره بر اینکه شهادت پاداش عمل شهدا است، گفت: بالاترین درجه افتخار یک انسان شهادت است. بنا بر روایات و احادیث سه گروه انبیاء، اولیا و شهدا در روز قیامت شفاعت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه ما هستند،یادآور شد: امروز به یمن برکت روح بزرگ شهدا است که توانسته‌ایم دشمن را دورتر از مرزهای ایران اسلامی متوقف کنیم. شهدا فرهنگ جهاد و شهادت را برای ما به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه کشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 200هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است،متذکر شد:امروز شهدای مدافع حرم ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه شهدا برای حفظ و احیای اسلام ناب محمدی به دفاع پرداخته‌ و شهید شدند،افزود:امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی اسلامی منطبق بر عقلانیت دینی بوده‌اند. امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ جهاد و شهادت می‌باشیم.

عاشوری با اشاره بر اینکه فرهنگ جهاد و شهادت عزت و افتخار را برای کشور ما به ارمغان آورد،گفت:شما دانش‌آموزان باید ادامه‌دهنده راه انقلاب و حافظ خون شهدا باشید.

وی بر ضرورت مطالعه وصیت‌نامه شهدا توسط نسل جوان تاکید کرد و ادامه داد:الگوگیری از سیره و روش زندگی شهدا موجب سعادت و زمینه‌ساز حیات طیبه است.دشمن در تلاش است تا با اخذ فرهنگ جهاد و شهادت که مُهر افتخار بر پیشانی ملت ایران زده است و با تهی‌سازی ذهن‌ جوانان به کشور و اسلام ضربه زند.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه زندگی عاری از گناه زمینه‌ساز حیات‌طیبه است،اظهار کرد: تمام تلاش دشمن ضربه به انقلاب و اسلام با جنگ نرم و جنگ فرهنگی است. دشمن امروز با ابزار مدرنیته،ماهواره،تلگرام و فضای مجازی سعی در مدیریت ادراک جوانان کشور دارد؛دشمن معتقد است برای آسیب به یک کشور باید قدرت شعور، فکر کردن و روش زندگی را از آن کشور بگیرد.

ارسال نظرات