افتتاح 29 واحد اختصاصی زایمان در استان مرکزی

29 واحد اختصاصی زایمان طبیعی امروز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۱۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز همزمان با سراسر کشور واحدهای اختصاصی زایمان طبیعی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

این واحدهای LDR (واحد اختصاصی یا تک نفره زایمان طبیعی) در 144 بیمارستان، 135 شهر و 37 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح شد که سهم استان مرکزی از این تعداد 20 واحد بود.

در طرح تحول سلامت رایگان شدن و ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین به عنوان یکی از بسته‌های خدمتی وزارت بهداشت به منظور اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری، صورت می‌گیرد.

بهینه‌سازی فضاهای فیزیکی بلوک‌های زایمانی کشور به منظور خوشایندسازی فرآیند زایمان طبیعی، حفظ حریم خصوصی مادران باردار، ارتقای شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان و نیز ترویج زایمان طبیعی به عنوان ایمن‌ترین روش زایمان از اهداف این طرح بزرگ ملی است.

حسن طاهراحمدی در مراسم افتتاح این واحدهای اختصاصی زایمان طبیعی در استان مرکزی گفت: از مشکلات بلوک‌های زایمانی سنتی در کشور، فرسودگی و قدمت بالای بخش‌های زایمانی است.

وی افزود: برای ساخت و تجهیز اتاق‌های زایمان در استان مرکزی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع برنامه تحول نظام سلامت هزینه شده است که از این میزان ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی و ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز، اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: اتاق‌های تک نفره زایمان طبیعی استان مرکزی در فضایی معادل ۳۵۰۰ مترمربع بنا شده است.

طاهراحمدی یادآور شد: در بحث کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی در سال‌های ۹۳ و ۹۴ استان مرکزی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

در طرح تحول سلامت با ایجاد فضای اختصاصی آرامش‌بخش زایمان برای مادران باردار به همراه تجهیزات، ارائه بالاترین سطح مراقبت‌های مامایی در این واحدها، نظارت دقیق و مداوم پرسنل مامایی و کاهش خطا و اشتباهات گذشته، قدم بزرگی در راستای تعالی خدمات حمایتی در ترویج زایمان طبیعی در سطح کشور برداشته شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات