آبنیکی بیان داشت: آمریکایی ها برای این که بتوانند پول بیشتر چاپ کنند و ارزش دلار هم حفظ شود به این نتیجه بعدها رسیدند که باید تقاضا برای دلار را بالا ببرند در واقع چاله تقاضا ایجاد کنند و دلار چاپ شود بدون آن که ارزش دلار کم شود .که صندوق پول آمریکاییها را در این راستا یاری می کرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۶۴۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با  فرماندهان سپاه پاسداران در تاريخ 28 شهريورماه با اشاره به يکي از ابعاد بسيار مهم اقتصاد مقاومتي در عرصه کاهش وابستگي مالي و پولي به دشمنان فرمودند: «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آن‌ها الگو خواهند شد». حال شايد اين سؤال مطرح شود که دليل اصرار رهبر انقلاب بر تغيير رويه اقتصادي کشور در وابستگي به دلار چيست و چرا ايشان از تعبير «جادوي مالي و پولي دشمن» براي دلار استفاده کرده‌اند و کاهش يا قطع اين وابستگي را به عنوان يکي از مصاديق اجراي واقعي اقتصاد مقاومتي مشخص نموده‌اند.


حسین آبنیکی عضو سازمان بسیج مهندسین صنعتی و معاون سابق انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه تحریم دلار در اربعین، مقدمه‌ای برای شکستن ارزش دلار است اظهار داشت: اقدامات آمريکا در جهت سو استفاده از دلار به نفع خود کشور‌هاي مختلف را بر آن داشت تا به بهره جويي اين کشور از این مسئله پايان دهند و دلار را تحریم کنند و از پیمان پولی دوجانبه استفاده کنند و باید تحریم دلار در کشور ما هم صورت بگیرد.

آبنیکی بیان داشت: آمریکایی ها برای این که بتوانند پول بیشتر چاپ کنند و ارزش دلار هم حفظ شود به این نتیجه بعدها رسیدند که باید تقاضا برای دلار را بالا ببرند در واقع چاله تقاضا ایجاد کنند و دلار چاپ شود بدون آن که ارزش دلار کم شود .که صندوق پول آمریکاییها را در این راستا یاری می کرد.

این عضو سابق بسیج مهندسین صنعتی افزود: در حال حاضر ايالات متحده با استفاده از سيستمي يکپارچه بر تمامي تراکنش‌هاي مالي با دلار در سطح جهان احاطه دارد. هر بانکي در سطح جهان براي انجام تراکنش‌هاي مالي با دلار نياز به مجوز بانک مرکزي آمريکا داشته و مجبور است ذيل نظام پرداخت دلار عمل کند دلار ابزار قدرت و پاشنه آشیل آمریکا است که باید توسط مردم کشورمان تحریم شود.

مدیر سابق انرژی اتمی گفت: دلار به عنوان ارز اصلي و مرجع تعاملات مالي بين‌المللي نقش ويژه‌اي در مهندسي معادلات قدرت به نفع ايالات متحده آمريکا يافت کشورهاي مختلف جهان موفق شده‌اند با استفاده از پیمان‌های پولي دوجانبه، وابستگي خود به دلار را کاهش دهند و کارآيي اين ابزار مهم آمريکا براي سيطره سياسي و اقتصادي اين کشور در جهان را کم اثر کنند.

آبنیکی ذر ادامه افزود: جایگاه دلار، ثبات اقتصاد جهانی را دچار تزلزل کرده است به دلیل سیطره جهانی آمریکا با صرف‌نظر از قواعد اقتصادی، امکان ثبات اقتصادی را در وجه اقتدار سیاسی آمریکا فراهم می‌آورد. دلار عهده‌داری امنیت اقتصادی و سیاسی آمریکا را تامین می‌کند دلار موجبات از دست دادن فرصت است و تهدید اقتصادی و تحریم را توأمان، ناگزیر می‌کند لذا از طریق دلار سرنوشت گریزناپذیر رشد اقتصادی را از بین برده و زوال قدرت‌های اقتصادی در طی قرون گذشته بوده است.

مدیر سابق انرژی اتمی تصریح کرد:  تا زمانی که دلار از سوی کشرمان و سایر کشورهای اسلامی تحریم نشود بحران‌های اقتصادی تهدید محض برای مدیریت نظام جهانی محسوب نمی‌شود.

آبنیکی در خاتمه افزود: تحریم دلار در اربعین، یک رویکرد استراتژیکی اقتصادی است و نوعی جنگ اقتصادی در برابر نفوذ اقتصادی استعمارگری آمریکا محسوب می‌شود. اربعین فرصتی است تا با تحریم دلار، بتوانیم ابزار تسلط و استعمار آمریکا از کشورمان و سایر کشورهایی که در این پویش انقلابی حضور یافته اند از بین برود.

 

ارسال نظرات