خبرهای داغ:
جلسه توجیهی آموزشی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر گروه بشیر حوزه علمیه و همچنین آزمون این گروه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۶۴۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مسئول گروه جهادی بشیر در این جلسه آموزشی اظهارداشت:  گروه جهادی امربه معروف و نهی از منکر بشیر، متشکل از 500 طلبه امر به  معروف جهادی در استان قم فعال است که سابقه فعالیت آن از سال 88 می باشد.

حجت الاسلام  مجید بیک زاده افزود: این گروه با آموزش شیوه های کاربردی امربمعروف عموم جامعه را نسبت به اجرای این مهم تشویق میکنه و در صورت بروز هرگونه منکر با تذکر لسانی و کتبی نسبت به رفع آن اقدام میکنه

وی ادامه داد: جهادی بودن، مهمترین ویژگی این گروه است و انجام بزرگترین فریضه الهی را توسط این گروه از افتخارات حوزه علمیه می باشد.

مسئول اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از تشکل‌ها و اماکن عمومی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم نهادینه شده است.

حجت الاسلام بیک زاده افزود: نهادینه شدن فریضه همگانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به وسیله ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در اصناف، اماکن عمومی، مساجد، مدارس، حوزه های علمیه و هیأت های مذهبی انجام شده است.

مسئول گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر کشوری بشیر بیان داشت: این گروه در حال حاضر در سطح کشور فعالیت دارد؛ این گروه با اعزام مبلغین جهادی به مساجد و مدارس در تمام سطح کشور، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال می کند.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف تصریح کرد: طبق ماده پنجم این قانون، اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار گیرد، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و وسایل نقلیه عمومی مشمول حریم خصوصی نبوده و باید مورد امر به معروف و نهی از منکر لسانی قرار گیرد.
ارسال نظرات