خبرهای داغ:
دبیر اجرایی نخستین گردهمایی ادبیات ایثار و مقاومت:
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، هدف از برگزاری نخستین گردهمایی ادبیات ایثار و مقاومت در این دانشگاه را، آشنایی دانشجویان با هویت خود دانست.
کد خبر: ۸۷۷۴۵۴۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر فاطمه محسنی حضور جوان ترین فرمانده ی نظامی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را فرصتی برای نسل جوان به منظور الگوبرداری از نخبه گان مطرح کرد.

این استاد زبان و ادبیات فارسی، مقوله هایی مانند فرهنگ، انسانیت و اخلاق را بخش جدانشدنی از زبان و ادبیات فارسی عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه های اجرایی و کاربردی، پیشنهادهای مختلفی به منظور برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی مطرح شده که بنا به دلایلی تاکنون به سرانجام نرسیده است.

وی ادامه داد: اما این بار به پیشنهاد دکتر زینالی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سعی بر احیای کانون های ادبی و هنری داریم که در این مسیر با حمایت های دکتر موسی خانی رییس دانشگاه و دکتر اکبری معاون دانشجویی- فرهنگی، نشست های زیادی برگزار و نتایج بسیار خوبی هم به دست آمد.

محسنی افزود: با توجه به روزهای ماه محرم و صفر و همچنین 8 آبان ماه مصادف با روز شهید فهمیده و نام گذاری آن به نام روز نوجوان، تصمیم گرفتیم برنامه ای در قالب ادبیات مقاومت و ایثار، برگزاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا فراخوانی برای آثاری در قالب شعر، داستان، دلنوشته و عکس شامل همه ی شهدا از جمله مدافعان حرم، انرژی هسته ای و دفاع مقدس انجام دادیم که استادان، کارکنان و دانشجویان می توانستند در آن شرکت کنند که به یاری خداوند استقبال خوبی هم شد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: این برنامه با هماهنگی حوزه فرهنگی کلید خورد و طی جلسات مختلف تصمیم گرفتیم شخصی را به عنوان میهمان دعوت کنیم که بتوانیم پیوندی میان مدافعان میهن با جامعه ی علمی و دانشگاهی ایجاد کنیم تا دانشجویان با هویت خود آشنا شوند.

وی تصریح کرد: به این نتیجه رسیدیم که جوان ترین فرمانده نظامی کشور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی را به عنوان یک چهره ی جوان و نخبه ی نظامی به دانشجویان معرفی کنیم تا نسل جوان از این افراد الگوبرداری کنند و با پیشینه ی انقلاب و ادبیات پایداری ارتباط برقرار کنند.

محسنی استقبال بسیار پرشور از این گردهمایی را نشان دهنده ی نیاز استادان، کارکنان و دانشجویان در این حوزه دانست و افزود: در این مسیر دکتر امید مجد استاد و عضو هیات علمی دانشگاه تهران که یک چهره ی فرهنگی و ادبی و مترجم قرآن منظوم هستند بسیار ما را یاری کردند که جا دارد از ایشان نیز قدردانی کنم.

دبیر اجرایی این گردهمایی با قدردانی از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: در اجرای این برنامه دوستان روابط عمومی یک پشتوانه و دلگرمی بسیار بزرگ برای ما بودند که از آن ها سپاسگزارم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پایان یادآور شد: این گردهمایی نخستین برنامه ی گروه ادبیات است که با همکاری مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همراهی دکتر نشاط مددی شکل گرفت، اما در آینده و به یاری خداوند برنامه های اجرایی و کاربردی زیادی از این گروه شاهد خواهیم بود که قطعا مورد توجه قشر دانشگاهی قرار می گیرد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها