دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه‌کنندگان شکرخام مطرح کرد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه‌کنندگان شکرخام گفت: کارخانجات ما دو سال است که فعالیتشان یا کم و یا متوقف شده است.
کد خبر: ۸۷۷۴۵۴۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامحسن بهمئی دبیر انجمن صنفی تصفیه کنندگان شکر خام گفت: بازار شکر در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده است. البته این به خاطر مدیریت دولت نبوده، بلکه مشکلات این بازار به دلیل وارد شدن چغندر به بازار حل شده است.

وی افزود: از ابتدای مهرماه شکر چغندرکاران وارد بازار می‌شود، از چند روز آینده نیز روزانه 8 هزار تن شکر تولیدی داخل و چغندرکاران وارد بازار می شود و از آن جهت که نیاز روزانه ما چیزی در حدود 6 هزار تن است بنابراین تولید مازاد بر تقاضای بازار خواهد بود لذا قیمت شکر طبیعتا پایین تر نیز خواهد آمد.

بهمئی تأکید کرد: از آن جهت که پس از دی ماه شکر چغندرکاران تمام می‌شود چنان چه دولت تنظیم بازار درستی نداشته باشد دقیقا مثل سال گذشته شرایط بازار این محصول به هم می ریزد.

دبیر انجمن شکر به نسیم آنلاین گفت: کارخانجات ما دو سال است که فعالیتشان یا کم و یا متوقف شده است، نبود نقدینگی و نبود مواد اولیه با قیمت مناسب از جمله مشکلات عمده این کارخانجات است، کارگران صنف ما نزدیک به 3500 نفر هستند که با به وجود آمدن چنین وضعیتی شرایط بسیار سختی را طی می کنند.

وی تصریح کرد: کارخانه‌ها به دلیل سیاست‌های دولت یا کار نمی‌کنند و یا با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند، سال گذشته شکر وارد کردند اما به ما از آن ندادند، امسال نیز 700 هزار تن شکر وارد کردند اما این شکر را به چغندرکاران و شرکت بازرگانی می دهند.

بهمئی گفت: به موجب همین سیاست ها نه تنها کارخانجات ما دچار مشکل شدند بلکه بسیاری از صنایع دیگر به خاطر بالا رفتن قیمت شکر متضرر شدند از جمله آن ها کارخانجات شیرینی و شکلات بود.

ارسال نظرات