استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه زابل به عنوان پرچم‌دار ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌تواند با معرفی پنج طرح کلان اقتصاد مقاومتی در سطح استانی زمینه معیشتی خوبی را در استان مهیا سازد
کد خبر: ۸۷۷۴۵۳۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، علی اوسط هاشمی در بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه زابل در مجتمع آموزشی، تحقیقاتی و تفریحی بقیه الله الاعظم (عج)  اظهار داشت: دانشگاه باید جامعه را به سمت وفاق، همدلی و هم‌افزایی سوق دهد تا از انباشت دانش به سمتی برویم که شایسته ملت باشد
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این نکته که دانشگاه جای برای زایش تعالی و ارتقا است افزود: کمک به ماندگاری نیروی انسانی در استان هدف اصلی ماست و رویکرد دانشگاه باید به سمتی باشد که بتواند در اقصی نقاط استان به تربیت انسان‌هایی بپردازد که به ایفای نقش در سطح ملی روی بیاورند.
وی گفت: دانشگاه‌ها باید به نقش خود مبنی بر حل مشکلات مردم عمل کنند و توانمندی، نبوغ و ظرفیت انسانی که در مجموعه آنها وجود دارد ضمن بکارگیری دانش جهانی در راستای حل مشکلات منطقه بویژه معضل طوفان در شمال استان بپردازند تا مردم دیگر اسیر قهر طبیعت نباشند.
هاشمی با عنوان موضوع حل مشکلات منطقه سیستان توسط دانشگاه ادامه داد که راه حل برون رفت از این معضل که امروز گریبان‌گیر اقصی نقاط کشور است باید توسط جامع علمی پیدا و شرایط پایداری در منطقه حاکم شود.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: نگاه و نقش دانشگاه نباید کاملاً معطوف به تولید باشد چرا که انسان محور توسعه است و زمینه های توسعه‌ای باید توسط دانشگاه مهیا شود امروزه نیاز ما برای آبادانی اگر قرار بود با مخازن نفت و معادن باشد تاکنون صورت گرفته بود بلکه باید به راهکارهای بپردازیم که به مقوله انسان‌باوری برسیم و بر ترویج خرد و اندیشه که سرمایه اصلی ماست بیندیشیم.
وی بیان کرد: انتظار ما بویژه از دانشگاه زابل این است که با استفاده از تفکر و ایده‌های نو، علاوه بر ایجاد شرایط مطلوب، درمان‌گر و ناجی در منطقه باشد و از این طریق به خوبی به رسالت خود عمل نماید.
هاشمی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان دانشگاه زابل افزود: امروز مفتخرم که در سیستان چهره‌های دانشمند زیادی وجود دارد که با عشق و پشتکار در حال ترویج علم هستند. باید حاصل این علم نیز به بیرون ترویج پیدا کند و معطوف به همین مکان نباشد تا اثر این قابلیت دانشگاهی به  صورت متمرکز در سراسر منطقه بویژه سیستان ترویج داده شود.
اقتصاد مقاومتی به ظرافت، درون‌زایی و خرد جمعی نیاز دارد
استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه، اقتصاد مقاومتی به ظرافت، درون‌زایی و خرد جمعی نیاز دارد افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه ای بسیار ارزشمند می‌باشد که اگر به اقتصاد مقاومتی توام با حضور فعال و به دور از شعار عمل شود زمینه‌های تعالی و پیشرفت ایجاد خواهد شد. دانشگاه زابل به عنوان بزرگترین مرکز علمی شمال استان باید با استفاده از دانش روز به ترویج شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر تکنولوژی روز بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه زابل به عنوان پرچم‌دار ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌توانند با معرفی 5 طرح کلان اقتصاد مقاومتی در سطح استانی زمینه معیشتی خوبی را در استان مهیا سازد.
هاشمی با تاکید این نکته که برای زدودن موانع، محدودیت‌‌ها و همچنین ورود به عرصه دانش و آگاهی همه ارکان بخش دولتی و بخش خصوصی باید به تفکر دانش بنیان باور داشته باشند افزود: باید برای توسعه سیستان در همه زمینه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان تاسیس و ورود عملی داشته باشند تا ضمن پشتیبانی از ایده نخبگان و محصولات دانش بنیان که یکی از وظایف مهم تمام دستگاه ‌های اجرایی می‌باشد، زمینه تزریق اندیشه و ایده نخبگان به بدنه سیستم دولتی مهیا شود.
ارسال نظرات