نهضت ترمیم و بهسازی مدارس روستایی بوکان در حالی به اوج خود رسیده که طی سه ماه گذشته بیش از هفت مدرسه توسط اولیای دانش آموزان بهسازی و ترمیم شدند.
کد خبر: ۸۷۷۴۳۷۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، تنها با گذشت یک هفته از رسانه ای شدن بهسازی و افزایش کلاس های درس مدرسه روستای حصار توسط اولیاء دانش آموزان این بار اهالی روستای قالوی باسودلان اقدام به بهسازی مدرسه روستای خود کردند.

نهضت ترمیم و بهسازی مدارس روستایی بوکان در حالی به اوج خود رسیده که طی سه ماه گذشته بیش از هفت مدرسه توسط اولیای دانش آموزان بهسازی و ترمیم شدند.

در همین ارتباط مدیر آموزش و پرورش بوکان در گفتگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: نهضت مشارکت مردم در همیاری و کمک به آموزش و پرورش بوکان طی چند سال گذشته نشان می دهد که همشهریان این شهرستان برای ارتقاء علم و دانش از هیچ کمکی کوتاهی نمی کنند.

احمد رحمانی افزود: اوج این همیاری ها در سال 95-94 بود که همشهریان بوکانی بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به آموزش و پرورش کمک کردند.

وی ادامه داد: از مهر ماه سال جاری نیز در یک اقدام فرهنگی و مشارکت جویانه حیاط مدارس روستاهای حمامیان، حصار، جوانمرد و اغجیوان توسط مردم خوب و فرهنگ دوست این روستا بتن ریزی گردید.

مدیر آموزش و پرورش بوکان تصریح کرد: در همین راستا مردم خوب قالوی باسودلان نیز با همت و تلاش خود حیاط مدرسه را بتن ریزی کردند تا همت والای مردمان این دیار برای ارتقاء علم و دانش بیش از بیش نمایان شود.

رحمانی عنوان کرد: روستای قالوی باسودلان دارای مدرسه ابتدایی و راهنمایی است که در حال حاضر تعداد۴۱نفر دانش اموز ابتدایی و ۲۵نفر دانش اموز در دوره متوسطه اول(راهنمایی)در آن به تحصیل اشتغال دارند.

وی یاداور شد: امسال مردم روستای حصار نیز سه کلاس را به مدرسه خود اضافه نمودند و مردم روستای سیداباد قاجر نیز کل مدرسه خود را تعمیر و نسبت به تعویض سقف مدرسه اقدام نمودند.

روستای قالوی باسودلان در منطقه گورگ بخش مرکزی واقع شده است لازم به ذکراست بتن ریزی حیاط مدرسه روستای ساری قامیش بهی نیز توسط مردم روستای ساریقامیش در دست اقدام است.

ارسال نظرات