معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان:
سیب زمینی از جمله سبزیجات نشاسته ای بوده که حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است و لذا با مصرف روزانه آن انرژی مورد نیاز افراد در طول روز تامین خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۸۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: امروزه نقش تغذیه در جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها غیر قابل انکار است به طوری که با اهمیت دادن و توجه کافی به رژیم غذایی می توان از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

دکتر جواد تاج کی با تاکید بر اهمیت و لزوم وارد کردن سیب زمینی در سبد غذایی روزانه خانوارهاافزود: سیب زمینی از جمله سبزیجات نشاسته ای بوده که حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است و لذا با مصرف روزانه آن انرژی مورد نیاز افراد در طول روز تامین خواهد شد.

وی پتاسیم را از املاح بسیار ضروری و مغذی برای بدن دانست و اظهار داشت: پتاسیم از یون های ضروری برای قلب محسوب می شود به طوری که کمبود آن در بیماران قلبی خطرناک است و سیب زمینی به دلیل اینکه سرشار از پتاسیم است در تامین این یون در بدن گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه نان و غلات در کشورمان و همینطور استان زنجان بیش تر از میزان توصیه شده مصرف می شود، تصریح کرد: برای کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه گروه نان و غلات، سیب زمینی می تواند جایگزین مناسبی در این راستا به حساب آید.

وی گفت: با اقدامات خوب انجام گرفته توسط دستگاه های متولی همچون سازمان جهاد کشاورزی در راستای تولید محصول سالم در استان زنجان و انجام بررسی های لازم روی محصول و کنترل آن از نظر باقی مانده کود و سموم، می توان با اطمینان از محصولات تولیدی استان مصرف کرده و از مصرف سیب زمینی در رژیم غذایی خانواده غافل نشد.

گفتنی است، طبق اعلام سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان امسال بالغ بر 210 هزار تن سیب زمینی در استان برداشت می شود که بخش قابل توجهی از آن مازاد بر نیاز استان است.

ارسال نظرات