مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:
بر اساس نتایج سرشماری80 تن عسل در شهرستان طارم تولید می شود.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۷۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: امسال آمارگیری از زنبورستان های زنبور عسل در شهرستان طارم همزمان با سراسر کشور از سوم مهر ماه لغایت هشتم مهر ماه انجام گرفت.

علی رضا عماری تصریح کرد: در این طرح کارشناسان و ماموران جهاد کشاورزی شهرستان طارم با به کارگیری و بهره‌مندی از تمامی امکانات موجود به صورت تمام وقت و با مراجعه حضوری به تمام زنبورستان ها و انجام بررسی ها و اقدامات کارشناسی در اقصی نقاط شهرستان حتی در مناطق صعب العبور به سرشماری و ثبت آمار و اطلاعات زنبورستان ها که تمامی آنها دارای کد شناسه انحصاری می باشند اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سرشماری شهرستان طارم دارای 404بهره بردار زنبور عسل و تعداد 14 هزار و 346 کندو بوده و میزان عسل تولیدی این شهرستان نیز بالغ بر 80تن برآورد شده است.

عماری با بیان اینکه برداشت عسل در شهرستان طارم همه ساله از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه می یابد، عنوان کرد: درآمد ناخالص حاصل از برداشت عسل و دیگر فرآورده های تولیدی زنبورعسل در این شهرستان حدود 24میلیارد ریال برآورد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه عسل تولیدی در شهرستان طارم به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا طرفداران بسیاری دارد، افزود: تنوع گیاهی بالا و آب و هوای خاص منطقه از عوامل مهم تاثیرگذار در کیفیت مطلوب عسل تولیدی این شهرستان به حساب می آید.

ارسال نظرات