استاندار زنجان:

لزوم مناسب از فضاهاي مازاد آموزش و پرورش

بايد فضاهاي مازاد آموزش و پرورش با تغيير كاربري به نحو مطلوبي مورد استفاده قرار گيرد.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۷۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به مشكلات ‌دولت در امور عمراني و نوسازي مدارس گفت: طبق ماده 18، همزمان با توسعه شهرسازي بايد فضاي آموزشي نيز در آن مناطق پيش بيني شود اما متاسفانه اين كار در گذشته انجام نشده است. بايد براي حل اين مشكل راهكار‌هاي قانوني را پيدا كرده و مدارسي كه در مناطق پرجمعيت و پرترافيك قرار دارد را به نحو مطلوبي مورد استفاده قرار دهيم.

اسدالله درويش اميري افزود: بنا بر مصوبه روز گذشته شوراي آموزش و پرورش استان، سهم آموزش و پرورش از عوارض نوسازي شهرداري‌هاي استان مشخص شد.

وی تصریح کرد: براساس اين مصوبه شهرداري‌هاي شهر زنجان و ابهر 5 درصد، شهرهاي خرمدره، قيدار و سلطانيه 3 درصد و مابقي شهرهاي استان 2 درصد از عوارض نوسازي شهرداري بنا به بند 3 ماده 13 را بايد به حساب آموزش و پرورش استان زنجان واريز نمايند.

اسدالله درويش اميري در ادامه ضمن تقدیر از مسئولین آموزش و پرورش استان به دليل اتخاذ تمهیدات لازم در برگزاری مراسم امسال 13 آبان و روز دانش آموز افزود: امسال حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم راه پیمایی 13 آبان چشمگیر و قابل تقدیر بود و این نشان از روحیه استکبار ستیزی ملت ايران دارد.

وی اظهار داشت: آمریکا آن چنان که در دنیا تبلیغ می‌شود، قدرتمند نیست و امروزه معادلات جهانی به نحوی رقم خورده است که آمریکا به تنهايي نمی‌تواند کشور مدعی و موثری باشد.

استاندار زنجان اظهار داشت: روز 13 آبان یکی از نقاط عطف تاریخ کشور ماست که در آن ابهت آمریکا به دچار چالش شد و مردم ایران بارها روحیه استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود را به جهانیان نشان داده‌اند.

لازم به ذكر است در اين جلسه مقرر شد در راستای حل مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان شهرک‌های جدید التاسیس و مشکلات ترافیکی و هزینه‌های تحمیلی ناشی از این امر به خانواده‌ها، معضل کمبود فضای آموزشی در این نقاط برطرف شود. همچنين در خصوص بررسی فرایند واریز 5 درصد عوارض نوسازی، مقرر شد کمیته‌ای متشکل از ادارات ذیربط و آموزش و پرورش و شهرداری تشکیل و مراحل اجرایی شدن آن بصورت تخصصی بررسی شود.

ارسال نظرات