طبق رأی صادره پزشک متخلف علاوه بر اعاده حق شاکی بمیزان 43 میلیون ریال و هشتصد هزار ریال ، به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 219 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۶۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، با دریافت شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر اخذ وجه اضافی از سوی یکی از دندانپزشکان در استان زنجان ،در این رابطه پرونده ای در شعبه ویژه بهداشت ، دارو و درمان اداره کل تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

شکایت درخصوص ترمیم تعدادی دندان شاکی بوده که برای انجام آن 90میلیون ریال وجه دریافت شده و طبق قرارداد ترمیم دیگری از سوی پزشک صورت نگرفته است.

بر این اساس طبق نظریه کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی ، تخلف " اخذ وجه مازاد بر تعرفه" تأیید و به شعبه مربوطه گزارش شد.

پس از دریافت نظرات کارشناسی ،جلسات رسیدگی برگزار و شعبه اظهارات طرفین را در پرونده قید نمود.

پس از بررسی مستندات پرونده و احراز تخلف صورت گرفته مبنی بر ارائه خدمات به بیمارن بمنظور سودجویی و اخذ وجه مازاد بر تعرفه ،طبق رأی صادره پزشک متخلف علاوه بر اعاده حق شاکی بمیزان 43 میلیون ریال و هشتصد هزار ریال ، به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 219 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

تعزیرات حکومتی استان زنجان درصورت دریافت شکایات مردمی، بر اساس تصمیات اخذ شده در جلسات حقوقی این اداره، پرونده های وارده در این بخش را بصورت خارج از نوبت رسیدگی و درصورت احراز تخلفات ،با متخلفین برابر مقررات برخورد می نماید.

در سال 95 ، تعداد 110 فقره حکم اعادع حق شاکی صادر و این رقم در رتبه 4 بیشترین مجازات صادره از سوی تعزیرات حکومتی استان زنجان قرار دارد.

ارسال نظرات