مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بارزانی ها درباره ارسال سلاح به عناصر ضد انقلاب توسط کنسولگری سعودی‌ها در شمال عراق هشدار داد و تأکید کرد که بارزانی‌ها مدیون ایران هستند.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۴۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست خبری همایش بین المللی بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام که صبح امروز برگزار شد،با بیان اینکه ایران از وضع ژیوپلتیک بالایی در منطقه برخوردار است و هرگونه تغییر و تحولات در اروپا و افریقا و آسیا بر ایران و بالعکس تاثیر گزار است گفت:حل بحران های ژئوپلتیک منطقه برای ایران یک ضرورت است و ما نمی‌توانیم نسبت به بحران‌های پیرامون بی تفاوت باشیم و ورود به این حوزه یک ضرورت و رسالت است.

وی ایران را از وضع ژئوپولتیک بالایی در منطقه برخوردار دانست و اظهار داشت: هرگونه تغییر و تحولات در اروپا و آفریقا و آسیا بر ایران و بالعکس  تاثیر گزار است.

صفوی با تاکید بر اینکه سیاست‌های راهبردی ایران در مسایل منطقه ای و جهانی تاثیرگذار است تصریح کرد: حتی انتخابات ریاست جمهوری امریکا هم در مواردی تحت تاثیر سیاست های ایران است و در مناظره ها و سخنرانی های کاندیداهای آمریکایی آن را مشاهده می‌کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایران به شدت به دنبال ایجاد صلح و امنیت و ثبات مبتنی بر عدالت در منطقه است خاطرنشان کرد: رسانه ها یک قدرت جدید و نرم در فضاسازی افکار ملت‌ها و سیاستمداران هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران به دنبال صلح جهانی در مقابل تفکرات تکفیری تروریستی است.

سرلشکر صفوی متذکر شد: این چالش ها در منطقه باقی نمی ماند و ممکن است به سمت آفریقا و اروپا و آسیای میانه حرکت کند.

مشاورعالی  فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه منطقه ما در غرب آسیا طی ١٥ سال گذشته دچار بحران بزرگی شده که از لشکرکشی آمریکا به افغانستان شروع شد و بعد در عراق و  سوریه و بحرین ادامه یافت گفت: در هیچ جای دنیا این میزان بحران وجود ندارد.

صفوی خاطرنشان کرد: منشا خارجی بحران های منطقه ما سیاست های امریکا و صهیونیست ها و انگلیسی ها و برخی اعراب به خصوص سعودی‌ها است.

وی ادامه داد: جهان به سمت چند قطبی شدن در حال حرکت است و سیاست تک قطبی شدن آمریکا با شکست مواجه شده است.

مشاور عالی  فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سعودی ها با ایجاد بحران در سوریه و لبنان و ...می‌خواهند با دلارهای نفتی و تغییرات سیاسی برای خود  دراین کشورها قدرت ایجاد کنند گفت: امواج بیداری اسلامی اگرچه برای مدتی مدیریت شد اما همچنان ادامه دارد.

صفوی تکفیری‌ها را ارتش سری آمریکا و صهیونیست‌ها دانست که بعضاً ناتو از آنها حمایت می‌کند واین پرسش را مطرح کرد که فروش تویوتای ژاپنی به تروریست‌ها چه معنی دارد و سلاح ها و موشک های آمریکایی ها در دست تروریست‌ها چه می‌کند و آیا شبکه‌های مخابراتی و مالی تروریست ها قابل پیگیری و جلوگیری نیست؟

وی با اعلام اینکه حلب در آخرین مراحل آزادسازی قراردارد تصریح کرد: تروریست‌های سوریه و عراق روند مرگ و نیستی را دنبال می‌کنند و شکست در سوریه و عراق ممکن است به کشورهای دیگر رخنه کند.

مشاور عالی  فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: دولت اوباما از شش ماه پیش با برقراری خط اطلاعاتی  با  تروریست‌ها  برای آزادسازی موصل به نفع تبلیغات انتخاباتی کلینتون تلاش می‌کند و هدف آمریکا از ایجاد داعش از سویی تخلیه انرژی جوانان مسلمان است تا به سمت بیداری اسلامی نروند و ازسوی دیگر ایجاد امنیت برای صهیونیست‌ها است.

صفوی با بیان اینکه برخی از مجروحین تروریست‌ها از منطقه قنیطره به بیمارستان‌های اسرائیل منتقل شده اند گفت: آمریکا احتمال تجزیه کشورهای اسلامی سوریه عراق و لیبی و .. را می‌دهد لذا به دنبال ایجاد دولت‌های کوچک تحت کنترل خود است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اولیه آمریکایی ها این بود که تروریست‌ها را به سمت ایران بفرستند، این یک واقعیت است و توهم نیست اما با هوشیاری و پیش بینی رهبری و سیاست‌های ایران و نقش آفرینی مستشاری ایران در عراق و سوریه این هدف آمریکا با شکست مواجه شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در بحران یمن پای صهیونیست‌ها را می بینیم که در پشت صحنه همه بحران‌های منطقه دخیل هستند گفت: طالبان به شدت مخالف حضور داعشی ها در افغانستان هستند و درگیرند اما به هرحال امکان حضور آنها در افغانستان با توهم خراسان بزرگ است.

وی ادامه داد: بخشی از سعودی ها به شدت طرفدار داعشی ها هستند و امکان حضور داعشی ها در عربستان هم وجود دارد.

صفوی ایران را مخالف تجزیه عراق و افغانستان  و سقوط دولت عراق و سوریه دانست و ادامه داد: ایران مخالف حضور نظامی کشورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها و غربی ها ١٣ هزار و هشتصد نفر در افغانستان نیرو دارند؛ چه دلیلی دارد؟

صفوی با بیان اینکه روابط ما با ترکیه خوب است و به دنبال توسعه این روابط هستیم گفت: در مسایل سیاسی، ترکیه رقابت‌هایی با ایران دارد و یکی از عوامل ایجاد بحران در عراق و سوریه است و مخالف سیاست های ایران حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با این حال ما خواستار یک رابطه خوب با ترکیه است خاطرنشان کرد: ایران جزء ولین کشورهایی بود که کودتای ترکیه را محکوم کرد، مسائل داخلی ترکیه به خودشان مربوط است و چالش های بزرگی در انتظار ترکیه است و این بازداشت‌ها می‌تواند مشکل‌هایی برای دولت ترکیه ایجاد کند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  گفت: لبنان چند وقت رئیس جمهور نداشت و بالاخره به توافق رسیدند و حتی سعد حریری هم برای ریاست جمهوی میشل عون به توافق رسید و میشل عون همکار حزب الله و فردی مستقل است.

صفوی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم روابط ایران و دولت لبنان با ریاست میشل عون و نخست وزیری حریری رو به توسعه باشد و ما انتخاب میشل عون رو به نفع سیاست‌های ایران در منطقه می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه در اقلیم کردی عراق روابط طالبانی با ایران خوب است اما با بارزانی ها چنین نیست تصریح کرد: ما نگران هستیم اقلیم کردستان واگرایی نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند زیرا توافقاتی با صهیونیستها دارند.

به گزارش فارس،صفوی گفت: بارزانی ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی ها به ضد انقلاب ایرانی سلاح دهد و ما در این خصوص هشدار می‌دهیم، بارزانی ها باید بدانند مدیون ایران هستند.

«کردهای عراق آریایی هستند و ریشه شان ایرانی است و به ایران علاقه دارند اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند معلوم نیست دیگر ایران کمک‌شان کند.»

همچنین سرلشکر صفوی در این نشست خبری در خصوص همایش بین المللی «بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام» گفت: برای نخستین بار همایشی با این عنوان در تاریخ 24 و 25 آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و سایر دانشگاه ها نیز در برگزاری این همایش شرکت دارند.به گزارش فارس، وی ادامه داد: بیش از ٤٠٠ مقاله برای این همایش ارسال شد و حدود ١٣٠ مقاله انتخاب شده که در همایش ارائه می‌شود.

صفوی با اعلام اینکه 650 نفر از اساتید و دانشجویان و پژوهشگران در این همایش شرکت می‌کنند گفت:٣٠  اندیشمند داخلی و خارجی از جمله از کشورهای آلمان، فرانسه، مصر، عراق، سوریه، افغانستان و یمن برای شرکت در این همایش دعوت شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات