رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان:
برای اینکه جانوران وحشی و درنده به سکونت گاه های انسان نزدیک نشوند بهتر است زباله ها در حاشیه شهر و روستا رها نشود.
کد خبر: ۸۷۷۴۱۴۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: اگر چرخه زنجیره غذایی حیات وحش در دامان طبعیت به هم بخورد در این صورت جانوران به دلیل نیافتن طعمه به ناچار به حریم روستاها و شهرها روانه می شوند که این نیز خطراتی را برای خود این جانواران یا انسان ها به دنبال خواهد داشت.

علی قره چلو افزود: برای اینکه جانوران وحشی و درنده به سکونت گاه های انسان نزدیک نشوند بهتر است زباله ها در حاشیه شهر و روستا رها نشود و از طرفی نیز به صورت اصولی و بهداشتی دفن شود تا امکان تغذیه وجود نداشته باشد.

وی اظهار داشت: اغلب در فصل زمستان که هوا سرد و زمین یخبندان و پوشیده از برف می شود حیوانات وحشی برای یافتن غذای روزمره و مورد نیاز به حریم انسان های پای می گذارند که در برخی موارد نیز در دام انسان ها گرفتار آمده و تلف می شوند که این نیز به طبیعت ضربه و آسیب می رساند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: از افراد انتظار می رود به حیوانات و پرندگان پناه آورده به سکونتگاه های انسان، امان دهند و از شکار و یا کشتار آنها به جد خودداری کنند و برای بازگرداندن این جانوران به زیستگاه های اصلی خود با محیط زیست تماس بگیرند.

قره چلو از دوستداران طبیعت و حیات وحش استان زنجان خواست درصورت مشاهده متخلفان شکار و صید و یا مشاهده جانوران وحشی در حریم و نزدیک سکونت گاه های انسانی به نزدیکترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های 3-3354100 و 33554001 اطلاع دهند تا اقدام لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات